| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

En slang-fråga igen...
		 | 
		1097 besök totalt | 
| 

En slang-fråga igen...                                       
					Har sökt på forumet men inte hittat något svar (dvs namn på någon firma med massor av fiffiga slangar!   ). 
Jag behöver en slang och innan jag pröjsar Audi/DinBil 615 :- för slangen så tänkte jag höra om jag har några alternativ. Slangen sitter mellan dump och tryckrör, "farligt" nära turbon, så förutom att den måste vara armerad och oljebeständig(?) så måste den tåla ganska höga tempraturer. Måtten på slangen är 30 * 24 * 300 mm (ut/in/längd) och, som synes på bilden, så har den åtminståne en kort och skarp böj. Just nu så sitter det en veckad universalslang i dess ställe men dels så "tror jag inte på den" och dels så kan jag inte montera motorkåpan med denna slang på. Ett självklart tips är naturligtvis skroten men har jag något annat alternativ?  
						_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM  | 
	||||
| 

Re: En slang-fråga igen...                                   

Vanlig gummislang från skroten, och värmeskydd på slangen. Kolla på nyare vag bilar så hittar du fina strumpor med tryckknappar. _________________ Roland Johansson  | 
	||||

Tack! Ska försöka hinna med att kolla hos Hydroscand i morgon på lunchen. Dom visades sig ju ligga bara några stenkast från jobbet! 
 Var kan man hitta lämpligt "värmeskyddande material (annat än skroten)? Vilken Biltema / mekonomen som helst eller? Jag tror inte att t ex avgasband skulle fungera då det kommer att bli för tjockt och då får jag inte på motorkåpan endå... _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM  | 
	||||
![]()  | 

Skruva banåkabil

En slang-fråga igen...
		 | 
		1097 besök totalt |