| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

Vad för färg till aluminium som tål olja/bränsle och värme??
		 | 
		5 besök senaste veckan (2093 totalt) | 
| 

Eftersom att aludetaljer tyvärr korriderar rätt fort och ser tråkiga ut så vill jag lacka dem med ngn färg, men vad funkar? i det här fallet gäller det växellåda och oljetråg, så färgen bör vara värme och lösningsmedelstålig. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)  | 

| 

Det bästa är ju att lämna in dem på eloxering med rejält tjockt skikt. 

Sedan kan man lacka med genomskinlig motorfärg, det blir nice och man kan fortfarande se att det är alu. OBS vissa färger fäster uselt på eloxering (många) _________________ Christian Merheim  
- There are places were only a racecar can take you -  | 

| 

Hmm  
					   eloxering är inget alternativ då lådan redan sitter ihop och det känns inte som jag tänker plocka isär den igen    frågan är om motorfärg fäster på aluminiumet så den inte lossnar? Finns det kanske ngn grundfärg som går att använda, för att lacka med ngn annan färg utanpå sedan.
						_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)  | 

| 

Aluminum är svårt att fästa på. Om du inte kör tvåkomponents gundfärg från din billackerare (bra men dyrt alternativ) kan jag rekomendera Nordsjös metallprimer. Den biter som bara f*n i aluminium och andra svåra metaller. Vet inte var du bor men om du kan ta dig till alvik kan jag ordna bra pris på just denna. Finns dock som minst i 1 liters. Ring mig på 070-4748669 om det låter intressant

_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna  | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

| 
		5 besök senaste veckan (2093 totalt) |