Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8565 besök totalt |
To bad the accident spoiled an otherwise great week-end.
At least with PCS you have medical support and experienced instructors and staff to help you out when you end up belly up, I just wonder how things would have been if this has happened on a private trackday without support (like when I hired Gelleråsen a few years back, I will not do that again). Then you have to wonder why there is a "pond" right next to a race track instead of a patch of sand or grass. There is a big investment need building up on Swedish tracks and this hobby will not get any cheaper ! Thanks for the pictures ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||
Det är väl den där vänstern som är längre än man tror.... (alltså kurvan efter den du menar) _________________ Pär Hylander |
||||||||
Jag körde två bilar bakom och var först på plats.
Avåkningen skedde mellan Hårnålen/F2-kurvan och Depåkurvan. Till höger i färdriktningen precis innan ingången i Depåkurvan finns ett litet kärr. Jag kan säga att: (i) om bilen sjunkit ned en decimeter till i kärret/kärret haft en decimeter högre vattennivå så hade jag suttit utanför bilen och lyssnat när föraren drunknade (det gick inte att öppna dörren). Som det nu var hade han vattenlinjen i pannan. Detta kärr måste bort!!! (ii) Hade han inte haft störtbåge så hade resultatet varit oerhört obehagligt. Skålad stol + sexpunktsbälte KRÄVER störtbåge/bur!!! (iii) Hade bilen fattat eld så hade utgången varit katastrofal. Jag undrar f.ö om "tippade" är en helt riktig beskrivning. Krockvåldet såg ut att ha varit mycket kraftigt. Jag kom i och för sig ur Hårnålen/F2-kurvan först när bilen var i luften så jag såg inte hur fort det gick när den började slå runt. Jag kan i varje fall säga att jag fått mig en ordentlig tankeställare... _________________ /Johan Kolmodin Porsche 964 RS 92 |
||||||||
Yes that's the one, the long curve where you get into the pit, there is a pond on the right side of the track Tricky to get the power down with a powerfull rear wheeldrive car there. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||
Ruggigt värre. Bara ångesten av att tappa kontrollen på bilen och inse att man kommer att åka av, sen volta och sen ner i kärret med vatten i bilen ![]() Det är en jobbig kurva är nog inte ensam om att behöva växla mitt i kurvan. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||
Det är en vanlig GT3, men den är aningen lättad. _________________ Erik Lidström |
||||||||
En 996 GT3:a väger faktiskt lite mer än en standard Carrera 2.... ![]() Så det går att plocka bort en hel del kg om man vill. Dörrar, skärmar, rutor mm mm.. _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||
om man nu bortser från att det ser en lite smula lustigt ut, blir inte aerodynamiken lidande om man tar bort skärmar och dörrar och rutor? Typ som en överjäst seven ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||
Skojar du?? Den är ju tung som en oljetanker! Tänk på att cupen väger ca 1100! ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Snacka om att märka ord..... ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||
Det var inte ämnat som ordmärkning ![]() Jag bara tyckte den mentala bilden som jag fick på näthinnan av en 996 utan dörrar och skärmar såg väldans kul ut ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
Where is the film ![]() ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||
Here You go! http://www.ed.se/dok_thread.taf?dok_ En åt gången. Kommer mer så snart jag hinner redigera.Något speciellt intresseområde ;-) Denna filmen är dock tillägnad en speciell gul/speedgelb 993á _________________ ![]() |
||||||||
Å fan funkar inte länken :-( Den ligger iaf under http://www.porscheklubben.se/ kolla i Bilder och Filmer/ Jannis993Mantorp2005wmv. ![]() _________________ ![]() |
||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8565 besök totalt |