Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Mina nya bärarmar.
943 besök totalt
Patrik_Johansson
Örkelljunga
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Mina nya bärarmar.

Vad tror ni? De ska nog duga till att sladda runt korvkiosken i 240n med!

De är konstruerade och byggda tillsammans med Marco Garver. Jag har stått för svarvande och polerande och Marco har kapat och svetsat, konstruktionen är gemensamt framtagen.
Jag fegar lite och ska åka med polyuretanbussningar i original upphängningspunkter medans Marcos bärarmar har begåvats med uniballar.

Totalvikten med spindelledlager på en bärarm ligger på 1,4kg jämfört med originalens ca3,5kg + spindelled.
I samma veva som bärarmsbygget skall även fjäderbenen konverteras till coilovers och distanser under fjäderbenen som ska återställa en gynnsam framvagnsgeometri vid kraftig sänkning tillkommer.
Krängningshämmarna kommer att bytas till Grupp A-grejor. Bromsarna kommer också att bli lite manligare grejor.

Tyvärr är de lite flottiga på bilderna. Ska ta lite bättre bilder i dagsljus sen.

Göteborg
Här sen Jul 2003

Ser kalos ut . thumbs up
Jasså du fegar och kör med polyuretanbussningar istället
Har du fått fast krängaren bak?

--VVTS--
Citera
Patrik_Johansson
Örkelljunga
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Ja, det blir sånt väldans oljud och skrammel och knak i bilen med uniballs.
Skulle jag ångra mig så är det inte så svårt att bygga om till uniballs istället. Bara att kapa rören, svarva till svetsmuttrar och svetsa i dem.

Jag har knappt rört bilen sen jag fick krängningshämmaren, men den ska dit och det blir troligtvis tillsammans med den skränkta bakaxeln. Någon diffbroms ryms inte i budgeten för tillfället. Ska försöka hitta en passande jänkediff med fler splines sen och specialbeställa passande drivaxlar så ska det förhoppningsvis kunna hålla.

Mina nya bärarmar.
943 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande