| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

Oljetempgivare på Porsche 944
		 | 
		1234 besök totalt | 
| 

Har ett problem ang oljegivare, vet inte om det går att skruva in den istället för muttern på bilden???? Menar den stora muttern som sitter i centrum av bilden, sett ifrån oljetrycksgivaren rakt in mot blocket...  
Tacksam för svar.. Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG  | 
	||

Tackar för det, ska gå igenom en sprängskiss som jag fått tag i nu. Så förhoppningsvis kunna lösa det via den biten.... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG  | 
	||
| 

ogillar du metoden att skruva in givaren i oljepluggshålet eller har du möjligen missat att det varit på tapeten ett antal gånger?

Ett annat alterantiv är en givare som man sticker ner istället för oljestickan i oljestickshålet. Den ser ut som en oljesticka alltså. _________________ Pär Hylander  | 
	||

Ja jag har fått för mig att det inte blir en riktigt ärlig temp när oljegivaren ligger längst ner, men säger du att det är minst lika bra så kör jag på det för det är ju lättast att sätta i........ Tackar för infon Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG  | 
	||
| 

Det är ju precis som du säger säkert lite olika temp beroende på var man mäter, skulle man t.ex mäta i returledningen från turbon om man har sådan så skulle kanske tempen vara mycket högre i vissa fall. Men dels har jag fått för mig att mäta i sumpen är hyggligt vanligt och dels inbillar jag mig att absolutvärdet inte diffar alltför mycket, kanske 5 grader eller så.

_________________ Pär Hylander  | 
	||

Jaha inte mer skillnad, men då kan det ju kvitta vart den sitter.... Då beställer jag en plugg till oljetråget... Tack så mycket Pär Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG  | 
	||
| 

Jag har funderingar på en våffeladapter man kan sätta mellan motorn och oljefiltret...

Jag har sett att realcar säljer en modell som man kan skruva i 2 givare i... Verkar ganska smidigt... _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.  | 
	||

Det lät ju faktiskt rätt bra, det ska jag kolla upp... Tackar för info`n Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG  | 
	||
![]()  | 

Skruva banåkabil

| 
		1234 besök totalt |