| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Längd på hjulbultar
|
2 besök senaste veckan (3203 totalt) |
|
Längd på hjulbultar
Har bytt bromsar på min kadett nu fram till såna som sitter på saab 93 samt 95 (ej aero 95). Detta har gjort att jag måste upp i fälgstorlek till minst 15 tum . Tyvärr har det visat sig att inga fälgar kommer passa runt om för mig (som jag hittat och har råd med iaf). För att ens kunna åka med dem 15 tums re 540 jag har kommer jag köra på plåtfälgar fram och ha 6 mm spacers. Frågan är då hur långa hjulbultar jag ska skaffa ? Eller rättare sagt hur långt in i navet hjulbultarna ska gå. Är absolut inte så att jag försöker snika undan och ska köra med dem bultar jag har utan jag vill veta vad som är optimalt så jag kan köpa såna. Tackar på förhand _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Re: Längd på hjulbultar
Jag misstänker att du har skrotat bromsköldarna eftersom du har gjort bromsuppgraderingen? isf kan du enkelt kolla på baksidan av navet att hjulbultarna går hela vägen in genom hela gängan i navet. Jag skulle personligen köra med hjulbultar som använder sig maximalt av den gångan som finns att tillgå i navet. Jag fick också använda mig av längre bult i fram på corsan, trots att jag åker utan spacers. Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
|
Har kvar sköldarna för att inte göra SBP så nyfikna på bromsarna. Är ju jobbigt att byta tillbaka tillorginal och sen tillbaka till dem nya bara för at SBP vill bråka lite
. Vet du Wärhner hur tjockt navet på en gsi 16v är?
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Längd på hjulbultar
|
2 besök senaste veckan (3203 totalt) |