| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Nummercirklar?
|
1, 2 >> 2862 besök totalt |
|
Nummercirklar?
Jag tänkte ha nummercirklar på dörrarna på banåkabilen (se photoshoppad bild nedan). Var hittar man sådana?
|
||||
|
du åker till närmaste reklam byrå (dom som gör skyltar till butiker osv) och ber dom skära utt en i den storlek du vill ha!
du kan även köpa (folien/plast med klister på baksidan) och klipa utt den själv också men det blir inte lika rakt och fint oftast!
_________________ jonny strand |
||||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Förlåt trådkapningen.
Jag tog bort mina cirklar på min Seven för ett par år sedan och hittade en gigantisk igenspacklad buckla bakom den ena cirkeln.
Sedan dess är jag skeptisk... Jag misstänker att plasten i dekalen skapar stora spackelfält och ojämnheter bakom i smyg. Eller om förre ägaren gjorde det....
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
Attans! Då får det väl bli nummerpolygoner istället!
och jag som tänkte övertyga dig om att byta den mot Alfan... |
||||
|
När du sedan skall montera cirkeln så spreja diskmedel i vatten på plåten innan.
Sätt dit klistermärket och justera så det sitter på rätt plats Skrapa ut allt vatten+luftbubblor under klistermärket med ett kreditkort (typ) genom att dra kortet på ovansidan. låt resterande vatten torka ut, och ge kanterna en extra omgång med kortet, vänta 1 timme innan du beger dig iväg med bilen. om du inte gör så, utan bara klistrar det direkt torrt så kommer du säkert få luftbubblor och/eller veck. PS. Vi beställde cirkel i rätt diameter hos ett företag som skär självhäftande film till reklambyråer. DS Så här blev det på Henkes 911a
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
Rajt! Det har jag egentligen redan lärt mig en gång den hårda vägen, men totalt glömt bort det i takt med tilltagande senilitet. Henkes Porsche är äckligt läcker! |
||||
|
Handla folie och ta en stor passare med en skalpel i stället för ritstift. Går kanon!
|
||||
|
|
||||
Är antagligen bara att leta upp ett läckert typsnitt och så fixar dekaltrim det med.... Jag skall beställa viperstripes till Porschen om nån vecka och tänkte fixa siffror och nummercirklar samtidigt. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Ja, öh, just det!
Bilden är från konbanekörningen på Tullinge häromsöndagen
och jag kommenterar förfallet här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Vad är det för något?? >
Trodde det hett GT-ränder sen GT40 kom med det för mååååånga år sen...
|
||||
Eller shelby-ränder, från shelby-cobror och mussar eller, kärt barn har många namn, och någon annan har altid varit före....
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Nummercirklar?
|
1, 2 >> 2862 besök totalt |