| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

Bränslesystem M42?
		 | 
		1374 besök totalt | 
| 

På E30 ser det ut somsåhär iaf:

Pumpen sitter i tanken, från pumpen går två ledningar fram (tur/retur). Från tanken går påfyllningsslang (korkat & lågt placerad, så det står alltid mycket bensin i röret) med tillhörande avluftning. Det går också ett avluftningsrör fram. Filtret sitter i motorrummet. Vet inte om det sitter ngt ytterligare filter i tanken, tittade inte när jag hade ute pumpen.  | 
	||||||
| 

går det som på andra (icke tyska bilar  
					  ) att komma åt tankarmaturen inifrån bilen?
						_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting  | 
	||||||

Japp, lyft på sittdynan och lossa det vänstra (framifrån sett) locket så sitter pumpen där, bara skruva loss och lyfta ur. (E30 med sexa har pumpen utanför tanken och dessutom en helt annan tank) _________________ /Anton Lillsund  | 
	||||||

Skruva loss locket och tänkte lyfta ur pumpen precis, men jag hittar bara 3muttrar att skruva på, och dessa ser inte ut att sitta i någon pump, men det går en massa slangar där så det borde vara en pump jag tittar på, man kanske ska ta och rensa bort allt grus o skit först så man ser, men kommer du ihåg om pumpen satt med 3muttrar iaf?  | 
	||||||

Det var nivågivaren som satt i dessa muttrar, och 4st visade det sig att dom var när jag städat bort allt smuts.... Men pumpen sitter fortfarande kvar, hurfasen får jag upp den?     
						 | 
	||||||

Jepp, först fick man vrida den ett kvarts varv moturs, vilket jag inte trode gick... men efter att ha övertygat gummipackningen att jag ville vrida om skiten gick det, sedan skull det vridas 3kvarts varv åt andra hållet för att få upp skiten... tog mig lite drygt en timme och jag blev hög på ångorna   
Att sätta tillbaka allt gick på 1minut   
Nu när jag har undersökt pumpen går bilen mycket mycket sämre, så jag tror jag har hittat felet (ja pumpen förutom mig då alltså...)     
						 | 
	||||||
![]()  | 

Skruva banåkabil

Bränslesystem M42?
		 | 
		1374 besök totalt |