Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Något för 1.8T och Lotus gänget :)
1745 besök totalt
H-Johansson
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 8


Trådstartare

_________________
Håkan Johansson
www.h-johansson.com
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3513



Det är synd att de är så förbonkat dyra....
Hade en film från fabriken innan, men tappat bort den , det var ett holländskt barnprogram.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7255

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator


_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



wow vilken cool!

_________________
Helena Lindin


Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Ahh, Donkevoorth. på den gamla goda tiden (86-87 tror jag) fanns den svenska generalagenten i Kalmar. En bil såldes...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Holländska biltillverkare verkar gilla Audimotorer, först Spyker och nu Donkervoort.
Undra när Nedcar ska stoppa Audi-motorer i sin Mitsubishis

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3027



En Seven som nästan var snygg
Men 1.8t motorn har väl ju gjutjärnsblock? Har fått för mig det. Verkar iofs ologiskt om Radical hade använt den isf iofs

Vore optimalt att bygga med Honda S2000 motor och låda

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Andreas Millbro skrev:
Vore optimalt att bygga med Honda S2000 motor och låda


Hmm säger du det ??









_________________
MackeMaehlum
Citera
Ronster
Uppsala
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Jag ägde tidigare den Donkervoort S8A från -87 som importerades till Sverige.

Sålde den till en kille i Gbg men nu rullar den i Sthlm.

Den var otroligt välbyggd och användbar med värme, fullt väderpaket m.m.
Den var också bra planerad så det fanns gott om bagageutrymme iden.
Vi kunde åka två personer med full "paraglidingutrustning" i den trots att dörrar och tak också låg i bagaget.
S8 hade en Ford 2l motor något trimmad. (Ca 150 hk nu).

Hade 5 mil till jobbet och började åka den nercabbat på våren när det var ca +8 grader.

Var på väg att köpa tillbaka den för ett år sen, men killen som då ägde den ville ha ett överpris som
jag inte var villig att betala, så det blev inget återköp.


/R[/img]

_________________
Ronny Steisjö
____________________________
Porsche 996 -00
Citera
Bilder o videos
Något för 1.8T och Lotus gänget :)
1745 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande