Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya 911 GT3
3241 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Nya 911 GT3

Har nu läst recensionerna i både Autocar och EVo. Autocar säger "The best 911 - ever", "Think about where that puts the new 911 GT3 in the history of cars".

EVo ger den självklart 5 av 5 möjliga och Walter Rörhl säger att den går under 7:50 på Ringen.
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

Jodå, senaste evo har fått sig en grundlig genomgång. Mycket trevligt nummer dessutom innehållandes provkörning av GT3:an samt genomgång av kommande 360 Challenge Stradale och Gallardo .

Väntar nu bara på supergrupptestet med
- Porsche 911 GT3
- Ferrari 360 Challenge Stradale
- BMW M3 CSL
- Lamborghini Gallardo
och jag tror nog det kommer !

Aaaaahhhhh...
/ola

Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

och jag som inte fått senaste nummret av evo än

Jaja det kommer förhoppnigsvis nu under veckan som kommer.

Men efter ha sett provkörningen de hade på sport auto tv så kan jag säga att jag gillar den skarpt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hur beskrivs förbättringarna jmfrt med förra GT3'an?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hur beskrivs förbättringarna jmfrt med förra GT3'an?

De pratar framför allt om motorn, varvstoppet går vid 8200!

Andra saker är keramiska bromsar samt fjädringen.
Citera
Jerkan
Stockholm
Här sen Nov 2002

Har en Best motoring film där GT3 ingår, från augusti 2002.
Så det är väl gamla modellen de kör. Tyvärr ingen engelsk text, man
får väl börja läsa lite japanska igen. :-)
Den kör mot olika årgångar av NSX och en Skyline. GT3 hänger med men
dominerar inte. Fjärde bästa varvtid av sex deltagare.

Horda
Här sen Nov 2002

Det enda jag sett av best motoring är när dom åker runt å sladdar och en film där dom kör Evo7 mot M3E46 och Ferrari 360, Eftersom Evon vann över både ferrarin och M3:an så undrar man ju hur dom genomför sina tester. Det är möjligtvis inte så att det alltid är japanska bilar som vinner?

Solna
Här sen Jan 2003

Jo best motoring verkar ju seriösa och så men japanska bilar verkar gå fortare av nån anledning. Har svårt att se att en någorlunda normal nsx av nått slag skulle slå en gt3. Samma sak med en skyline i närheten av orginalutförande. Men som sagt kan det vara skillnad i däck. De japanska leverantörerna kanske skickar dit bilar med bra mycket vassare däck eller r-däck och då är det inte konstigt om de slår vassare bilar.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
Det enda jag sett av best motoring är när dom åker runt å sladdar och en film där dom kör Evo7 mot M3E46 och Ferrari 360, Eftersom Evon vann över både ferrarin och M3:an så undrar man ju hur dom genomför sina tester. Det är möjligtvis inte så att det alltid är japanska bilar som vinner?

I den filmen är det uppenbart att det är förarna som inte är jämspelta. Man undrar om de gör så jämnt för att japs-bilarna sakll vinna.

Som en jämförelse kan man ju titta på tider från korta Hockenheim satta av Horst von Saurma.

Evo7, 1.18,2
F360, 1.15,1
GT3, 1.14,9
M3, 1,16,6
NSX-R, 1.14,6
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Angående bestmotorings tester verkar det som de alltid låter de bästa och mest rutinerade förarna åka de japanska bilarna... Det e bara att titta på bestmotoringavsnittet med M Coupén - i japanbilarna steg det ut medelåldersjapaner med fullt av sponsormärken på overallerna - ur coupén och de andra europeiska/amerikanska bilarna steg det ur unga förare utan ens ett litet sponsorsmärke på overallen... Trkåigt att de inte kör testerna med samma förare! Kontentan: bestmotoringresultat är inget att gå efter..

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Så ni menar att europeér gör mer jämna tester än japanerna?. Låter lite väl enkelt enligt mig. Tror skon mer klämmer för vissa då Europeiska bilar blir nedplockade från den pidestal många satt upp dem på.
Många är fortfarande så pass inskränkta att de fortfarande tror att riktiga sportbilar kommer från europa.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

M Scotte skrev:
Så ni menar att europeér gör mer jämna tester än japanerna

Jag drar inte alla japanska recensenter över en kant - jag säger bara att av de bestmotoringavsnitt jag har sett så har de inte testat bilarna rättvist.

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

M Scotte skrev:
Så ni menar att europeér gör mer jämna tester än japanerna?. Låter lite väl enkelt enligt mig. Tror skon mer klämmer för vissa då Europeiska bilar blir nedplockade från den pidestal många satt upp dem på.
Många är fortfarande så pass inskränkta att de fortfarande tror att riktiga sportbilar kommer från europa.

Jag tror det blir mer rättvisande om det är samma förare som kör alla bilar, dvs som Sport Auto gör det.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

johann skrev:
...
NSX-R, 1.14,6
GT3, 1.14,9
F360, 1.15,1
M3, 1,16,6
Evo7, 1.18,2

NSX-R... wow!!

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Det stämmer nog att Best motoring haussar japanska bilar en gnutta MEN jag tror inte att von Saurma går att lita på helt heller. Jag gissar att Herr von Saurma har fler mil i Porsche än riskokarna. Att Ferrari 360 inte krossar familjesedanerna är konstigt med mittmotor, lägre vikt och mer effekt.

Angående gummi så är det rätt mycket av de 245 cm som når asfalten på NSX-R

Stockholm
Här sen Nov 2002

Klas NSX skrev:
Det stämmer nog att Best motoring haussar japanska bilar en gnutta MEN jag tror inte att von Saurma går att lita på helt heller. Jag gissar att Herr von Saurma har fler mil i Porsche än riskokarna. Att Ferrari 360 inte krossar familjesedanerna är konstigt med mittmotor, lägre vikt och mer effekt.

Angående gummi så är det rätt mycket av de 245 cm som når asfalten på NSX-R

Herr von Saurma körde senaste 24h på Ringen i en Evo 7.
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Klas NSX skrev:

Horst har nog fler timmar i bil på bana än oss tillsammans. Lika så är han bevandrad i många bilmärken. Jag litar mer på honom än japaner.
Dvs håller med Johann.

Yngsjö
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:

Horst har nog fler timmar i bil på bana än oss tillsammans. Lika så är han bevandrad i många bilmärken. Jag litar mer på honom än japaner.
Dvs håller med Johann.

Jag tar inte ställning i vilken tidning, reporter eller vilket tv-program som levererar mest trovärdiga resultat.
Jag håller på med bilsport.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jo jag blev också förvånad äver resultatet. Tycker väl att de kör lite
hårdare med NSXerna, kan kanske bero på det. Plus att de kör väldigt
mycket NSX.

Hittade ett nytt BM där GT2 var med, endast F50 spöade den. Murceilago
hängde inte med dem. Körde dock väldigt jämnt med NSX-R. Fast det
berodde nog mest på att NSX-R föraren kände sin bil bättre.
Avsnitt 2002 12. Super dream battle, kan inte mer än hålla med....
Skulle bara vara textat också.

Här sen Nov 2002

[/quote]

Jag tar inte ställning i vilken tidning, reporter eller vilket tv-program som levererar mest trovärdiga resultat. [/quote]

Var väl precis det du just gjorde

Jag håller på med bilsport.[/quote]

Nya 911 GT3
3241 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande