Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Var kan man hyra garageplats för en vecka vid ringen?
1443 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare

Jag och sambon planerar att ta bruksbilen till Frankrike i sommar och då har det dykt upp en halvtokig idé om att traila ner Porschen så att vi kan passa på att svänga lite på Nürburgring med den. Eftersom det känns onödigt att släpa på den ända ner till Frankrike så undrar jag om det är någon som känner till någon firma eller privatperson i närheten av banan som kan erbjuda garageplats åt en lastad biltrailer i ungefär en vecka till en rimlig peng?
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

http://www.ring-racing.de/

Team Schwedenkreuz kan säkert hjälpa dig med kontakterna.

CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tack!
Ska nog och höra med Team Schwedenkreuz, då min tyska inte är vad den borde vara.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Andreas Ingemarson skrev:
Tack!
Ska nog och höra med Team Schwedenkreuz, då min tyska inte är vad den borde vara.

På ringracing pratar dom även engelska! thumbs up
Där kan du säkert ställa ekipaget, för en mindre ersättning.

Skall fö själv till Frankrike med familjen i sommar och passerar förhoppningsvis ringen på hemvägen runt den 9-10 juli. Dock med Passat-skåplådan...
Men några varv blir det nog.

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Mattias Bratt skrev:
OT:
HeHe!!!! Peeter kör nog lekande lätt 9.30 tider med Passat-skåplådan

I höstas körde jag tre varv med skåplådan.
Tyvärr sloknade bromsarna redan på första varvet...
Troligen pga att jag inte hade värmt upp dem tillräckligt innan jag körde ut på banan.
BTG-tiderna blev 9:23, 9:05 och 9:00!

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Peeter skrev:
Tack!

På ringracing pratar dom även engelska! thumbs up
Där kan du säkert ställa ekipaget, för en mindre ersättning.

Skall fö själv till Frankrike med familjen i sommar och passerar förhoppningsvis ringen på hemvägen runt den 9-10 juli. Dock med Passat-skåplådan...
Men några varv blir det nog.

Valet står ju mellan att köra min dieselskåplåda på ringen eller att släpa med sig porschen. Har lite svårt att bestämma mig för huruvida det är värt att krångla med porschen.
Eftersom det blir premiärtur på ringen för min del så kanske det är lika bra att nöja sig med några varv i Passaten och ger det mersmak (vad skulle det annars ge ) så får man väl släpa ner porschen någon annan gång...? Kommentar från någon erfaren ringenturist?
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Eftersom det blir premiärtur på ringen för min del så kanske det är lika bra att nöja sig med några varv i Passaten och ger det mersmak (vad skulle det annars ge ) så får man väl släpa ner porschen någon annan gång...? Kommentar från någon erfaren ringenturist?

Inte fel med Passaten. Jag minns själv mitt första besök, åkte på semester med 964 Turbo. Vi passerade Ringen - jag körde väl 3 varv och blev omkörda av allt och alla. Tror inte jag hade haft tråkigare med en vanlig bil - kankse tvärtom, nu blev jag ju lite "stött" av att jag var så långsam i min fina bil...

CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Jonsson skrev:

Inte fel med Passaten. Jag minns själv mitt första besök, åkte på semester med 964 Turbo. Vi passerade Ringen - jag körde väl 3 varv och blev omkörda av allt och alla. Tror inte jag hade haft tråkigare med en vanlig bil - kankse tvärtom, nu blev jag ju lite "stött" av att jag var så långsam i min fina bil...

Det låter som det räcker med passaten för att lära sig banan. Eftersom schemat dessutom ser ut att bli betydligt stressigare om jag ska släpa på 944:an så har jag nu bestämt mig för att lämna den hemma. Nu vet man ju i alla fall vart man kan parkera bilen nästa gång man släpar ner den.

Tack för hjälp och tips - Erik, Peeter och Anders!
Citera
Nürburgring
1443 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande