| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bergrennen samt andra fräcka bilar
|
2 besök senaste veckan (4236 totalt) |
|
Hejsan... Hoppas ni gillar riktiga race bilar som jag och detta är bara ett axplock.. Massa mer bilder finns på http://www.auto-rennsport-page.de
BMW 3.0 CSL
Alfa Romeo GTV6
Underbar 3.0
Bob van der Sluis - Alfa Romeo 75
Eric Pernot - osella PA 20 S
Alain Castellana - Norma M20-3A
Patrick Zajelsnik - Lucchini BMW
Jörg Symanczik - Porsche 911 RSR
Johannes Trimborn - Audi S2
Opel manta B
Bernard Chamot - Renault R5 Turbo
Roger Lhermet - Scora AMD
Pierre Bukowski - Marcadier Barzoi
Nicolas Eberlin - Citroen 2CV
Bertrand Pierrat - BMW CSL Peter Nickel - Opel Calibra
Peter Nickel - Opel Calibra
Martin Zondler - Audi TT
DRÖMMEN:
_________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||||||
|
Re: Bergrennen samt andra fräcka bilar
Det sitter en turbo 4:a i den. Minns dock inte mer än så. Har en länk till deras hemsida nånstans.....
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||||
|
Första tanken jag hade var exakt samma...Ungefär-"varför skruva med en bil som behöver ett effekttillskott på typ 400% innan det barjar röra på sig? Men jag utgår från att den ingår i ngn form av enhetsklass....eller?
Ändå känns det fränt på nåt sätt-tänk er på krogen när man ska "imponera på brudarna": Visst serru, en annan kör Racing! Me' 2cv. "Ahhh...guuud va frän han är- 2cv, det låter rejsigt det!" och sen är kvällen räddad ända tills dom ska med på första besöket i garaget
Men, som sagt ovan-på ngt bissart sätt så blir jag tilltalad av iden. Det finns en tillfredsställelse i att inte följa strömmen i mitt hjärta.
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||||
|
Vad är det för bil?? en Seven med tak?
annars måste jag säga att bergskuppen samt dessa andra hillclimb tävlingar måste vara den ballaste sortens racing. Upplägg som i rally, på asfalt, mycket skärmbreddning, alla möjliga och omöjliga bilar med massor av effekt och väghållning. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||||
|
Baserad på motorn som satt i Audi 80 Competition eller? Det ska vara en grym motor har jag hört. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||||
|
Det finns väll någon långlopps serie för dem? _________________ Pet ter Uhlin |
||||||||
|
Har för mig att enhetsklassen presenterades i första avsnittet av "a racing car is born" som har gått på discovery. _________________ Mattias Meldert |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (4236 totalt) |