Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1757 besök totalt |
Rättare sagt:
Ut 17:35 Fredag 6/5maj Hem 15:25 Måndag 9/5maj TPR & Cyberoid hur tar ni er från Hann? Mikael å jag har en A-klass, Kanske ni vill åka med upp för en nätt summa?? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Hoppas bara vädret blir bättre än vad dom har lovat... får kolla på torsdag igen och se om dom ändrat sig. Veckoprognoser är ju inte alltid så säkra
Enligt Weather Channel Koblenz Fredag - lätt regn Lördag - lätt regn Söndag - Molnigt tidvis sol, men uppehåll Bonn Fredag - lätt regn Lördag - lätt regn Söndag - Molnigt tidvis sol, men uppehåll Tyska Wetter.de har ungefär samma Nürburg Fredag - lätt regn (max 11 min 5 grader) Lördag - lätt regn (max 9 min 4 grader) Söndag - uppehåll (max 8 min 8 grader) ![]() En annan tysk vädersajt visade dock halvklart och inte en droppe över hela helgen. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Vi kommer nog slå upp tältet på freda kvällen vid Hatzenbach, sedan blir det nog en fin promenad från Brünnchen upp till Stora karusellen området på lördag.
Välkommna på en värmande Jäger och en Pils ![]() Vi har en svensk fana i vår närhet, så vi blir väll lätta att hitta ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Ett tips till er som är lyckliga nog att åka ner: Mike på Renn.tv har fixat i hop en ny DVD - säljs i gamla depån under racet. Lite högt pris kanske, men säket sevärd!!
New DVD: BMW M3 GTR. Inboard Coverage 2004. Public Release at 24-Hours Race Nürburgring. During the season 2004 the most powerful M3 of all times - the BMW M3 GTR - collected win after win. Including the Endurance races on the classic Nürburgring Nordschleife and Spa-Francorchamps. on time for the last official works entry of the BMW M3 GTR at the 24 Hours race Nürburgring, the Team BMW Motorsport in cooperation with renn.tv presents an extensive documentation of 2004 in DVD format with 85 minutes of total running time. Viewers have the chance to take place at the virtual passenger seat next to next to BMW works drivers Hans-Joachim Stuck, Pedro Lamy, Jörg Müller and Dirk Müller, when they show the performance of the BMW M3 GTR during the 24 Hours Races during day and night. A special highlight is Hans-Joachim Stuck's commentary (in German) on his hotlap on the Nürburgring Nordschleife, which made its entry into the history books as the fastest BMW M3 GTR lap on the Nordschleife. The DVD will be introduced to public for the first time during the 24 Hours Race at the Nürburgring (May 4-8, 2005) and will be available for purchase at the official BMW Merchandising (Nürburgring old Pits, "altes Fahrerlager") for Euro 29 (while stock lasts). _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Det där låter ju jättetrevligt. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Från Nürburg kan fö meddelas att vädret inte är så lysande. Det har regnat riktigt rejält idag och en och annan hagelskur har vi också fått. Hoppas att det blir lite bättre till helgen...
Vidare började folk slå upp sina tält redan i måndags. Hatzenbach och Wehrseifen/Breidscheid kantas redan av mängder med campare och grillar och campingstolar verkar gå åt som smör i butikerna i Adenau. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Vore jättesnällt om någon kunde köpa med sig ett ex till mig också! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tyvärr tillåter inte min ekonomi några större utgifter, men tar dom Amex så kan jag kanske ta hem nåt ex.
Jo vädret ser inte så toppen ut. Enligt prognoserna så ska det regna hela helgen. Hoppas inte allt blir till lervälling där man ska slå upp sitt tält _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
För er som inte åkt ännu (men kommer hit) kan jag meddela vilka depåboxar ni bör besöka. Förutom #28 där vi i Team Schwedenkreuz finns kan det säkert vara trevligt att titta in i #25 där Christer Hallgren och Team Ecurie Europe finns (Audi TT LPG) tillsammans med tre stycken MINI Cooper (modell äldre och pyttesmå) med en hel hög med svenska förfare med namn som Sjöö och Bengtzon tex. I Box #24 finns Ravila (BMW E36 V8), Morin (Porsche GT3) och Gunnar Dackevall & Co (Volvo S60). Mao är det inte så långt att gå mellan "svenskboxarna".
![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1757 besök totalt |