Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2943 besök totalt |
Byta namn på rejsa.nu???
1. Rejsa.nu låter ju mer som det handlade om racing bara. Men det handlar ju om gatbilar o banträffar o lite racing osså. Dvs namnet beskriver dåligt vad det handlar om helt enkelt. 2. Det finns en site som heter race.nu... Risk för sammanblandning (mycket streetrace o sånt där...) Dessutom även rejsa.mer.nu. Alla bra namn jag kan komma på innehåller å eller ä eller ö ![]() Vad tycker ni? _________________ ![]() |
||
Denna sida har blivit synonymt med allt du beskriver i punkt 1 även om det från början kanske var tänkt för Nordschleife-fånar och annat banrace-intresse - jag tycker ändå inte det finns någon anledning till att byta !?
_________________ //Hazze owenius S.C.S |
||
NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!, NEJ!
Har jag uttryckt mig tydligt nog? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Sakta i backarna, Magnus!!!
![]() rejsa beskriver precis det som vi alla står för, som "rejsnördar" vi är! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() eller lite förenklat svar på frågan: ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||
|
||
Tycker faktiskt att Magnus har en poäng i det, när han skriver att det inte är racing vi sysslar med!
Få se nu! ![]() körglädje.nu - Nej, det låter som något Kjell Lönnå håller i... Och så innehåller det ö och ä. korgladje.nu - Låter som något prästen gör med konfirmanderna... turnin.nu apex.nu ideallinje.nu toysforboys.nu bantokar.nu banditerna.nu driveforfun.nu frontseatdrivers.nu rattmuffav.nu happydriver.nu bilkul.nu Fast jag kan leva med rejsa.nu också! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
www.rejsa.nu är mycket bra enligt mig
men annars skulle ju www.rejsa.se funka när de släpps Dessa förslag som peter föreslog e inte så dumma hekker men de är ennu mer raciga. www.turnin.nu/se www.apex.nu/se _________________ Thomas Tegbäck |
||
Re: Byta namn på rejsa.nu???
1. Svar: Racing är racing. Rejsa däremot tycker jag breddar betydelsen och för det till en lägre nivå, till att även inkludera glada amatörer som många av oss är. 2. Att det finns andra sajter med likartade namn tycker jag saknar betydelse då dessa kommer att vara perifera satelliter i ditt cyberimperium rejsa.nu! mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
"Rejsa.nu låter ju mer som det handlade om racing bara. Men det handlar ju om gatbilar o banträffar o lite racing osså. Dvs namnet beskriver dåligt vad det handlar om helt enkelt. "
Rejsa är inte bara rejsing, är allt du gör på en bana och innan och på vägen dit. Dvs förberedelser, körträning, utrustning. "Det finns en site som heter race.nu... Risk för sammanblandning (mycket streetrace o sånt där...) Dessutom även rejsa.mer.nu. Alla bra namn jag kan komma på innehåller å eller ä eller ö Vad tycker ni?" Du har ett bra och fungerande namn som säger det mesta. Är nog sämre för de som heter rejsa.mer.nu att de landar här istället... och fanns en tidning som heter/hette Race och där blir det väl sammanblandning om nåt med tv-programmet Race1??? "*hehe* Tänk att bygga bilbanan skalaenlig - då skulle man nog behöva någon hektar !?!" Har byggt 88 sträckmeter bilbana på i stort sett 2 bordpingisbord (inklusive väggar och tak ). Några olika våningsplan blev det och en radda öl innan man körde gjorde inte saken lättare. Tog några varv innan man lärde sig banan... _________________ Roland Johansson |
||
Nej ...byt inte.........jag tycker att det lilla felstavningen säger att det är lite opretentiöst..........i positiv bemärkelse......
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2943 besök totalt |