| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp! Drivaxlar/Knutar Opel Kadett GSi 16v Grupp H
|
8 besök senaste veckan (2640 totalt) |
|
Hej! Far min har köpt en Opel Kadett GSi 16v till denna säsong i rallyskogen. Det sitter en Quife Dogbox i den. 2 tävlingar i rad nu har dom slitit av drivknutarna och nu börjar goda råd bli dyra. Första gången slet dom av båda drivknutarna vid axeltappen samtidigt och skjöt iväg tappen ut i publiken Andra gången nu i helgen gick vänster drivknut. Vid båda tillfällen har hjulen vart raka och det är på gaspådrag inte vid växling
Bilen höll på asfalten i första tävlingen, vet inte om det kan ha blivit någon utmattning då? Men då det gick sönder har vi kört på grus. Vi undrar om det finns förstärkta att få tag på eller om någon kan tillverka? Vet ej heller om något är snett i framvagnen eller liknande. Han som körde bilen innan bytte drivknutarna en tävling innan han sålde bilen till oss för att dom började bli lite glappa men han har inte åkt snällt med materialet och det höll i vintras för honom. Vi ska åka tävling igen om 2 veckor och det ser ut som att det blir standardknut igen men dom börjar snart ta slut
Tacksam för alla funderingar och förslag varför det händer och vad vi kan göra för att förhindra det. Mvh Christian Larsson, Linköpings MS _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
||||
|
Ta kontakt med Matex racing (slc team).
dom har säkerligen lösningen på dina problem. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Enem har, eller hade åtminstone, förstärkta Grp A knutar. Kommer inte ihåg vad de kostade men jag vill minnas att de var lika dyra som namnet antyder.
Martin Schanke i Norge hade en variant på lösning också, kan be en kompis kolla upp den kontakten om du är intresserad. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
|
Svar till Micke Holmström
Skulle du kunna höra med din kompis vad det är för skillnad på originalknutar/axlarna och då naturligtvis priset? Svar till dude Vart får jag tag på Matex racing? Mvh Christian Larsson _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
||||
här kanske: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9137
_________________ Mattias Meldert |
||||
Eller här http://www.matexracing.se/ _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Matex är ju nästgårds CL.
Verkar dom skrämmande så kan jag följa med och hålla hand...
|
||||
|
Re: Hjälp! Drivaxlar/Knutar Opel Kadett GSi 16v Grupp H
Det är inte så att de glappar lite när den är utfjädrad? Ring sellholm tuning, de har riktigt bra knutar. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Hej!
Tack för alla svar! Sellholm är bra men så jädrans dyr tyvärr, han vet ju vad han pillar med om man säger så
AL Hehe du får nog följa med tror jag Btw ska köra i Norrköping på lördag, Himmelstalund, första start 10.00 Jag har startnr 60 Bert Svensson Är du säker på att dom passar? Hur bra håller dom i jämnförelse? Mvh Christian Larsson _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
||||
Kaniners! Far min jobbar på Saab/Opel så då ska vi se vad vi kan göra.
har fått tag på ett par knutar som håller på Toyota Corollerna i skogen, så vi ska prova dom men om inte det håller så blir det väl att prova Saabens. TACK! _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
8 besök senaste veckan (2640 totalt) |