Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1869 besök totalt |
Vår Scuderian- eller wo ist mein yellow little Lotus?
På "begäran" av Anders Jonsson, (behövde inte tjata...) några rader som Nottehed inte tagit upp. Som vanligt var vädret i ostadigaste laget, mina nya Pilot Cup kom hem oanvända, har inte kört dessa över huvudtaget så "vågade" inte ha de på uppkörningen heller, då det var fint hela dagen. Mina Cors fungerade utmärkt, samt den nya hjulinställningen. Annars, var det vissa mornar då det nästan var flodvågor som kom ner till Breidsheid. Det som var tråkigast var (för utom det självklara saknaden av Jonsson) att det verkar vara en generations växling på gång, det innebar att Gruppe 11 inte var hel svensk ( 1:a gången på MÅNGA år), utan följdes av en massa Dieter och Franz aus Deutschland. Som vanligt höll tyskarna för sig själv, lär har kört bra, i alla fall då startlistan till uppkörningen visade detta. Själv hamnade jag i mitten då när det regnar så kör jag med ägg under foten... OK jag är inte Schumi, men efter 129 varv numera så börjar det arta sig. Rekordet per dag är nu 19 varv. Halkkörningen var som vanligt Faulty Towers, därav titeln på ämnet. Vi ville ha intruktioner på engelska, vikket resulterade i att vart 3:e ord var det, ingen förstod.... Sedan på lördagen efter uppkörningen BJÖD Frau Daniels på snaps (det du Anders, nu har jag varit med om det 2 ggr...) Vassaste bilarna då, det var nog en race version av Bugatti Veyron, 3st Mercedes CLK DTM AMG, 1 F50. Den som vann allt, körde en Triumf TR4, och hade 32 poäng!!! Antal ARMCo räcken i meter som gick åt var enligt lednignen endast 72 meter. PS. Har ngn bild på hårddisken som jag ej får till att lägga till. _________________ Patrik Ljunggren |
||
Re: Vår Scuderian- eller wo ist mein yellow little Lotus?
Eller var det alla andra som höll sig för sig själva? ![]() Tack för en rolig rapport. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
I år vanns grupp 11 av Sven Pettersson i en Lotus Elise 111R, mycket skicklig pilot. Sven bor iofs sedan länge i Schweiz men men de svenska ränderna har inte gått ur.
/Anders "Gasa mera" _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Fruktansvärt off topic, ber om ursäkt för det, men Nottehed var en av de trevligaste prickarna i min gymnasieklass.
|
||
Snart måste man väl ha ett poäng i snitt för att vinna! ![]() Kanske dags att damma av min gamla MGB i helt originalstuk och ratta runt den på sju minuter blankt... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Datsun 120Y coupe med inspelat Ferrari 360 Stradale i sportläge ljud från en ordentlig högtalare i skuffen tror jag skulle ha en bra chans
![]() /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Tack för den Daniel! Kul att vi båda skulle bli biltokar... Hoppas vi ses på Ringen snart!
Sportfahrer i Gruppe 11 vanns alltså av Tim Breuer från Tyskland i en sealgrey 996 Turbo. Jäkligt snygg bil förresten! om jag förstår det hela rätt så driver han en Ferrari/Maserati-handlare i Tyskland och kör minst sagt en hel del på bana. Bl.a. var han en mycket snabb demoförare i en Ferrari F1 2002 på Ferrari Racing Days ganska nyligen. Dessutom ser han oförskämt bra ut och verkar vara så där 27 år gammal. Snabb och snygg med andra ord. Ingen som känner honom? Efter kursen gick jag och köpte ett årskort på Ringen samt provsatt ett av ekipagen till 24h loppet. Jag ska förbereda mig minituöst till nästa års uppkörning... /Lars _________________ /Lars Nottehed |
||
Tack för rapporten Patrik! Saknaden var ömsesidig - till nästa år måste vi återta svenskgruppen! Jag minns att det var liknande låga svenska deltagarsiffror -97 -98, men sedan tog det en väldig fart. Värst var det väl på det glada 80-talet med två svenska grupper om jag förstått rätt. Frau Daniels måste ha gått en pr-kurs - eller så har hon helt enkelt fått fart på hembränningsapparaten! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
På slutet av 80-talet var det mycket riktigt två fulla(kanske i dubbelbemärkelse...) svenskgrupper. Då levde dessutom herr Daniels och då var det inte tal om några gratisrundor. Frau Daniels bjöd ju på en runda i höstas också! ![]() Hon har verkligen släppt loss på senare år! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Kul för Sven - en hyvens kille! Vann han gruppen eller var han bäste svensk? Vad var det för poäng? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Sven vann gruppen, 73 poäng.
Han fick även ett pris för bästa slalomprestation under några varv som jag hade förmånen att sitta i passagerarsätet, mycket vass förare. /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
En liten korrigering till Anders kommentar:
Sven vann bästa totalprestation på slalom + bankörningen runt Dunlopkurvan. Bästa slalomprestation vann jag... Jag måste försöka kontakta Sven i Schweiz så att vi kan göra bergspassen där nere osäkra... /Lars _________________ /Lars Nottehed |
||
Något förvånad blev jag när glasen ställdes fram! ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1869 besök totalt |