| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
bur i E30 2dörrars, hjälp!?
|
1076 besök totalt |
|
som vanligt vill jag göra "allt" själv
men vill jätte gärna ha hjälp me bur dragningen. (finns massa på nätet, men!) de som jag vill ha hjälp med är: bilen är en 2d och jag vill behålla baksätet och att man ska kunna komma dit
går de o lösa? nån me bra förslag angående 2d & baksäte? _________________ Mikael Boström M3 Limo -96 325ix -87 |
|
Den enda här i Linköping jag sett med bur och baksäte hade snesträvan kvar bak och baksätet kvar, tror att det är en OMP bur. Det är jättetrångt och knöligt men det kan funka.
Har för mig att jag hört att man måste ha snesträvan om man ska få igenom bilen hos SBP men det kanske bara är prat, sedan om du tar bort snesträvan förlorar du en stor del av stabiliteten som burbågen ger. Jag kan fixa priser m.m om du är intresserad? Mvh Christian Larsson _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
|
Hur du än gör med buren så kommer in/ursteget till baksätet försvåras märkbart.
Det är kanske något att tänka över om det är värt att "rädda" en sittplats om man inte kan komma ur bilen tillräckligt fort om det kniper vid tex en brand. Med riktiga stolar är det svårt nog att komma till och från baksätet, med bur blir det ännu värre. _________________ /Anton Lillsund |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1076 besök totalt |