Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
747 besök totalt |
Öppet hus på sturup raceway, fler som var där?
Jag var på sturup raceway idag och körde ett 20:tal varv i racepreppade Alfa 147:or. Någon påstod att dom hade 200 hk men det har jag svårt att tänka mig, i vilket fall var det en högvarvig motor, racekat ,"sekvensiell" låda och gatdäck. Det som förvånade mig var hur lätt styrningen var, den förmedlade inte väggreppet så väl som jag önskat, då jämför jag med gokart och min forcefeedback profil i GTR ![]() Var det fler som var där? Förvånansvärt lite folk var där, 400:- för 4x5 varv i lånade bilar känns rätt prisvärt. Dock fick man stundals hålla igen lite, man fick inte köra fortare än deras "ledbil". _________________ Peter Jacobsson |
hmm det kanske var fiat? såg verkligen ut som Rejspreppade Alfa Romeo 147
![]() Killen som körde före körde en Fiat stilo med R däck. Det måste nästan varit 2.0 t.spark i alforna, dom drog jämnt upp till drygt 7000 varv, det kändes som 150 hk sugmotor + trimm. Där var inte mycket folk och tur var det för oss, annars hade vi inte fått spendera alla pass på banan ![]() - Annonsen såg jag av en slump på sturup raceways hemsida, där står dessutom fel datum i rubriken.. _________________ Peter Jacobsson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
747 besök totalt |