Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Öppet hus på sturup raceway, fler som var där?
747 besök totalt
peterj
Lund
Här sen Maj 2005

Trådstartare

Jag var på sturup raceway idag och körde ett 20:tal varv i racepreppade Alfa 147:or. Någon påstod att dom hade 200 hk men det har jag svårt att tänka mig, i vilket fall var det en högvarvig motor, racekat ,"sekvensiell" låda och gatdäck.

Det som förvånade mig var hur lätt styrningen var, den förmedlade inte väggreppet så väl som jag önskat, då jämför jag med gokart och min forcefeedback profil i GTR Detta var första gången jag körde riktig banåkning och fler lär det bli, får se vad mig pugg (206 gti) går för nästa gång.

Var det fler som var där? Förvånansvärt lite folk var där, 400:- för 4x5 varv i lånade bilar känns rätt prisvärt. Dock fick man stundals hålla igen lite, man fick inte köra fortare än deras "ledbil".

Malmö
Här sen Feb 2004

Har de annonserat över huvud taget?

om man bara vetat om det.

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Peterj -
säker på att det inte var de Fiat Abarth bilarna de hade förra året ???

lät som en kul dag te bra pris ju

mkt folk då?
bilder ?

K

peterj
Lund
Här sen Maj 2005

Trådstartare
hmm det kanske var fiat? såg verkligen ut som Rejspreppade Alfa Romeo 147
Killen som körde före körde en Fiat stilo med R däck. Det måste nästan varit 2.0 t.spark i alforna, dom drog jämnt upp till drygt 7000 varv, det kändes som 150 hk sugmotor + trimm.

Där var inte mycket folk och tur var det för oss, annars hade vi inte fått spendera alla pass på banan Tyvär blev det inga bilder, min nikon laddare hade lagt av att fungera.
-

Annonsen såg jag av en slump på sturup raceways hemsida, där står dessutom fel datum i rubriken..

Furulund
Här sen Jul 2004

Det var alfor som de har köpt in med DSG låder.. inga fiats.. förutom ledarbilen.. sen var faktiskt terängkörningen suverän..

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Allmänt banåkaforum
747 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande