| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Få ur "svinpitt"som gått av???
|
1287 besök totalt |
|
Jag har försökt att få ur insexbultarna i svänghjulet och de sitter som berget... Nu har en sk. "svinpitt" gått av i den ena bulten. De som plockat ner kopplingen på en 944:a vet att man gärna låter bli om det går... Så det bästa är om man kan få bort den på plats... Nu har jag flyttat bak hela paketet vxl-låda, transaxel och kopplingskåpa så att jag kommer åt svänghjulet underifrån... Någon som har några ideér på hur jag får ur "svinpitten"??? Jag måste få i en ny skruv på exakt samma plats då det är en givare som läser av den.... [img]http://www.944sverige.com/forum/album_pic.php?pic_id=1310[/img] _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
|
Inte riktigt samma sak, men jag drog fast en gängtapp i gjutjärn.
Fick hjälp att borra ur den med ett hårdmetallborr! Tror att det vara avsett för sten, men med rätt mycke varvtal, och sen en hel del matningskraft, så skar det bra! Testa om inget annat funkar! _________________
Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
|
en svinpitt gör ingen glad, de är ju härdade så de kan vara hemskt svåra att få bort.
En dremmel med litet slipverktyg och sedan mycket tålamod fungerar om man kan komma åt bra. Finns de något kvar av skruven så är ju att svetsa dit en mutter att föredra, bara att lägga den på plats, svetsa på insidan och skruva loss. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
Tack för alla glada tillrop... Med MYCKET vilja, tid och en diamantborr gick det...
Nu åker alla "svinpittar" ut ur garaget för gott..... _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1287 besök totalt |