Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1438 besök totalt |
Spoon Civic Type-R?
Läste det här i det eminenta ÖSK-nätet: - Spoon Civic Type-R skymtad i Göteborg En riktigt extrem version av Civicen har setts i Göteborg. Bilen som brummar ända upp till 12.000 varv var skrikigt knallgul. Är det någon som vet något om den här? 12.000 varv... I en liten Civic Type-R... Låter ju hur kul som helst!! ![]() _________________ ![]() |
||||
Troligtvis en skröna, hade det funnits en Civic Type R(JDM) i sverige så hade jag varit den första att söka upp den. Att den varvar 12 000rpm är inte heller troligt då spoon aldrig varvar mer än 10500rpm. Våra växellådor tål tyvärr "bara" 11 000rpm. Skulle någon se den så skriv en rad här.
Troligtvis är det en 96-01 Civic. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Är det nån som har en bild så man vet vad man ska leta efter?
![]() Kör ju lastbil i GBG hela dagarna och man håller ju ögonen öppna för roliga bilar... Ser jag den så får jag väl hänga på bilen med Ategon och tvinga föraren registrera sig här ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Hur ser man att det är en Spoon då?? brukar gå förbi en sådan där civic R som är rätt läcker men vet inte om det är en Spoon.
|
||||
Problemet är att den kan se ut hur som helst.
Troligtvis är det en Civic 96-01 En sådan här: ![]() Att det skulle vara en Civic Type R 01- är inte troligt. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
"Hur ser man att det är en Spoon då?? "
Man får väl kolla hur mycket Spoon-delar som är monterade och avgöra om man tycker att den är 'värdig' att kallas Spoon. Spoon är alltså ett japanskt företag som saluför eftermarknadsdelar till Honda och som också tävlar med egna ombyggda Hondor T.ex. här kan man köpa deras delar: http://www.randdmotorsports.com/spoo ![]() _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||||
Jag tror hela historien om denna bil är en skröna. Ingen har verifierat att det är en spoonbil och den som sett den är inte ens kunnig inom Honda.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Hojen min varvar nästan 15000..... man kan säga att det ylar ![]() Fast det är väl inte rätt forum att erkänna att man é hoj åkare också ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||
![]() ![]() ![]() Men den funkar som surrugat tills jag får tid att ta mig ner till mitt garage och bilar i Skåne ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||
Haha, ironiskt nog hittade jag bilen på internet, hade visserligen läst lite fel... rainman stod det där bak
![]() http://www.rainman.nu ![]() |
||||
Helt korrekt! _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1438 besök totalt |