| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Lassa Impetus 2
|
2214 besök totalt |
|
Re: Lassa Impetus 2
Länk till dom som undrar http://www.boriana-bg.com/gumi/viewm _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
Turkiska kvalitetsdäck? Jag har aldrig hört talas om detta däcksmärke och ställer mig tveksam till
deras duglighet på bana. Några r-däck har de inte (med reservation för mina obefintliga turkiska språkkunskaper). http://www.lassa.com.tr/v2/content.a _________________ Jörgen Eriksson |
||
|
om jag inte har fått allt om bakfoten så är det Turkiska Brigestone.
Jag åkte Lassa ostar på min fd ÄckelÅpel(saab 900 94-), funkade väll bra på ett flyttahäckenobjekt. Var bättre än Sava puckarna som satt på, de väsnades värre än dubbade vinterdäck
Lassa däck till lekbil? NÄÄÄÄ, då skulle jag välja något annat. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Någon hågad som vågar köpa dessa och sen kör bana med dem och berättar här sen hur de funkade?
Det var ju något skumt regummerat däck som lirade bra på SLC-finalen i minusgrader på Mantorp.... Men torrt o varmt... näää jag är skeptisk. Vem vågar prova? _________________ Magnus Thomé
|
||
|
|
||
|
Med tanke på att mönstret påminner om ett vinterdäck så...nääääääääää!
Mkt kan vi försöka hålla igen på för att överhuvudtaget ha råd med denna "ngt kostnadskrävande" hobby. Men däck, aldrig! |
||
|
Turkiet är inte som förr.
När jag var där första gången 1990 hade man nåt slags importtullar på bilar, det licenstillverkades en drös festliga/hemska gamla bilmodeller, som: - Renault 12. "Uppoppad" med stor gummispoiler på bakluckan... - Ford Taunus, 70-talsmodellen. - Fiat 131. Alla taxibilar var såna. Det hade också tillverkats någon skum bil på licens från Scimitar!!! I Istanbul gick det en massa förlängda Cheva -57 som taxibilar. Det var status att ha en importerad bil, oavsett modell och ålder. Dåvarande flickvännen hade en Bagge 1303 i anskrämligt skick. Den var värd 20000:- ! Nästa gång, 1997, hade man tydligen släppt på importtullar, alla verkade åka runt i Mercor. Nu i somras så kunde man visserligen fortfarande köpa en licenstillverkad 131, men det var det nog bara polisen som gjorde... _________________ Johan Rådlund |
||
|
haha... negativiteterna haglar... en bildäcks kompis i stockholm säljer sådana och påstod att dom var bra... man kanske ska prova så man kan utvärdera
_________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||
|
citat:
Dåliga tider pga otillräcklig bil.... OCH varför skulle du behöva skämas för det? Fort är ett relativt begrepp, du kan åka fort i din råttholk och även om andra åker 8 runt dig. Men behöver du ha mindre roligast för det? _________________ Johan Sjölinder |
||
Sanning!!! Skönt att man inte behöver skämmas vid bandebuten då!
_________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||
![]() |
Däck för banåka
Lassa Impetus 2
|
2214 besök totalt |