Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Jämförelse Nordslingan på riktigt och Playstation 2
1524 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

I inlägg nr 15 i nedanstående tråd ligger det en länk till en otroligt cool video!

http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=200311

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag vet inte det.

Det var ju en del fordon i den riktiga videon som inte var med i spelet

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bildkvaliten är inte den bästa kanske men väldigt intressant att kika på IMHo. Tyvärr lever inte GT4/Playstation2 upp till någon vidare värst simulatorrealism när det gäller chassidynamik men själva Nordslingan är verkligen välgjord i spelet!

Jkpg
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Tyvärr lever inte GT4/Playstation2 upp till någon vidare värst simulatorrealism när det gäller chassidynamik men själva Nordslingan är verkligen välgjord i spelet!

Precis vad jag skulle säga med.

Bilarna är skit men banan är fin. (muttrar Daniel som blir frånkörd av sitt 8 åriga kusinbarn)

Lidköping
Här sen Nov 2002

Även ljudmässigt ligger GT4 långt efter, ska vi säga det mesta i simulatorväg, eller är det att ta i?

Första gången jag testade det blev jag helt tagen av Ringen och fick ha-begär av det, men efter att ha kört lite GTR så känner jag inte lika stort behov längre...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Nisse Classon skrev:
Även ljudmässigt ligger GT4 långt efter, ska vi säga det mesta i simulatorväg, eller är det att ta i?

Jag tycker det är väldigt skiftande beroende på vilken bil det är. En del bilar tycker jag låter ganska bra, man hör direkt vilken bil det är. BMW Z4 har t.ex. ett ganska karakteristiskt ljud som åtminstone jag associerar med en BMW-sexa (långt ifrån expert på det området ) medan M3:an bara låter mesigt och symaskinsmässigt. Miatan låter också som en Miata tycker jag, fast mindre...

Men nog finns det mycket att förbättra på ljudet, precis som i de flesta andra simulatorer eller bilspel.

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Joakim Winkler skrev:
Nisse Classon skrev:

medan M3:an bara låter mesigt och symaskinsmässigt. Miatan låter också som en Miata tycker jag, fast mindre...

Menar du att de tagit M3-ljudet och överfört det på Mazdan också

Förlåt, men den var så vidöppen att jag inte kunde låta bli.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Ni som kan PS2.....

Går det att koppla ihop 4st burkar och köra ett eget LAN och rejsa GT4 mot varandra ? eller är det värdelöst och hellre satsa på PC och GTR?

Har en ide om en liten ambulerande lekstuga

Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

P.P. skrev:
Joakim Winkler skrev:
Nisse Classon skrev:

medan M3:an bara låter mesigt och symaskinsmässigt. Miatan låter också som en Miata tycker jag, fast mindre...

Menar du att de tagit M3-ljudet och överfört det på Mazdan också

Förlåt, men den var så vidöppen att jag inte kunde låta bli.

Jag bara väntade på att den skulle komma

Det som låter mest symaskin är nog wanklarna.

Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004

själv vart jag förvånad av hur mycket man kände igen banan mitt första försök på nordslingan blev på ps2 GT4 i den lokala onoff butiken. körde M3an på 8.98 som bästa varv men man kan ju inte jämföra ps2 med verkligheten heller. vissa avåkningar hade skickat mig hem till sverige i liksäck
har bara studerat nordslingan på onboard videos från nätet mm.favoriterna är det två som är filmade från E46 M3an med handhållen kamera(finns här på rejsa.nu).men man kände igen sig och man visste var och när kurvorna kom tips till er liksom jag som planerar resa ner. studera onboard filmer ger tydliggen mer än vad man tror thumbs up

Volvo V40 T4 2002
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Fredrik - SLC skrev:
Ni som kan PS2.....

Går det att koppla ihop 4st burkar och köra ett eget LAN och rejsa GT4 mot varandra ? eller är det värdelöst och hellre satsa på PC och GTR?

Har en ide om en liten ambulerande lekstuga

Enligt infon på spelfodralet så kan man köra 2-6 spelare i ett LAN, så det borde inte vara några problem att göra det du undrade över. Har dock inte testat själv.

Sen om vilket du ska satsa på ... kolla om du kan få provköra hos någon och jämföra.

Allmänt banåkaforum
1524 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande