Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Billig däckstempmätare?
1340 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Billig däckstempmätare?

Var hitta det?

Insjön
Här sen Dec 2002

Digital sådan hittar du på Biltema, har en likadan, funkar rätt bra.

Finns på www.tirerack.com om du vill ha en kvalitetsmätare, det finns också hos välsorterade däckshandlare i sthlm?, du har väl spons på däck? lite kringutrustning?.

Åmot
Här sen Maj 2003

Vart någonstans på tirerack.com fanns däcktempsmätare?? Sökte lite rundt, men ingen tempmätare...
En kombinerat mätare från Raytek (automotive ST25) handterar temperaturar upp till 999 grader fahrenheit - mycket anvendbar til mätning av båda däck ock motorromstemperaturar.

Jag har just köpt en ST25 - ca 140 USD + frakt från texas (20-30USD).
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=42291&item=4379173584&rd=1&ssPageName=WDVW

Jag vet inte om du tycker det är billig nog, men Raytek producerar andra enheter som är billigare. Gör ett sök på ebay efter Raytek så ser du själv.

/orjan

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Vad kostar Biltemas?

Mattias Hellöre skrev:
Digital sådan hittar du på Biltema, har en likadan, funkar rätt bra.
Annars så har jens Pettersson en rätt bra som han använde flitigt såg jag.

Finns på www.tirerack.com om du vill ha en kvalitetsmätare, det finns också hos välsorterade däckshandlare i sthlm?, du har väl spons på däck? lite kringutrustning?.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Finns väl numera på Clas ohlsson, Teknikmagasinet, Biltema, Jula osv osv osv för 200-400 spänn eller nåt? Finns tidigare trådar med tips om bra priser.

Jag har en enkel sånhär och den är bra för att kalibrera handen Dvs jag tycker fortfarande handen är ett ypperligt mätverktyg, speciellt för att kolla tempen över däckets bredd. Men IR-mätaren är ett extremt bra komplement för att kalibrera med så jag mäter gärna med både hand o IR.

Ska man veta mer exakt än bara för enkel hobbyåka så kanske en probtempmätare är bättre så att man mäter en liten liten bit in i däcket. Men det känns IMHo som överkurs för oss vanliga dödliga som hobbykör. Är det STCC så är det liksom en annan femma.... Och annan budget osså för den delen

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Finns väl numera på Clas ohlsson, Teknikmagasinet, Biltema, Jula osv osv osv för 200-400 spänn eller nåt? Finns tidigare trådar med tips om bra priser.

Jag har en enkel sånhär och den är bra för att kalibrera handen Dvs jag tycker fortfarande handen är ett ypperligt mätverktyg, speciellt för att kolla tempen över däckets bredd. Men IR-mätaren är ett extremt bra komplement för att kalibrera med så jag mäter gärna med både hand o IR.

Ska man veta mer exakt än bara för enkel hobbyåka så kanske en probtempmätare är bättre så att man mäter en liten liten bit in i däcket. Men det känns IMHo som överkurs för oss vanliga dödliga som hobbykör. Är det STCC så är det liksom en annan femma.... Och annan budget osså för den delen

Sökte på "däck temp mätare" hittade inget av värde?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Billig däckstempmätare?
1340 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande