Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1340 besök totalt |
Digital sådan hittar du på Biltema, har en likadan, funkar rätt bra.
Finns på www.tirerack.com om du vill ha en kvalitetsmätare, det finns också hos välsorterade däckshandlare i sthlm?, du har väl spons på däck? lite kringutrustning?. _________________ Kör cheva numer. |
||
Vart någonstans på tirerack.com fanns däcktempsmätare?? Sökte lite rundt, men ingen tempmätare...
En kombinerat mätare från Raytek (automotive ST25) handterar temperaturar upp till 999 grader fahrenheit - mycket anvendbar til mätning av båda däck ock motorromstemperaturar. Jag har just köpt en ST25 - ca 140 USD + frakt från texas (20-30USD). http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=42291&item=4379173584&rd=1&ssPageName=WDVW Jag vet inte om du tycker det är billig nog, men Raytek producerar andra enheter som är billigare. Gör ett sök på ebay efter Raytek så ser du själv. /orjan _________________ Orjan Sandland |
||
Vad kostar Biltemas?
_________________ Joachim Qvarnström |
||
_________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Finns väl numera på Clas ohlsson, Teknikmagasinet, Biltema, Jula osv osv osv för 200-400 spänn eller nåt? Finns tidigare trådar med tips om bra priser.
Jag har en enkel sånhär och den är bra för att kalibrera handen ![]() Ska man veta mer exakt än bara för enkel hobbyåka så kanske en probtempmätare är bättre så att man mäter en liten liten bit in i däcket. Men det känns IMHo som överkurs för oss vanliga dödliga som hobbykör. Är det STCC så är det liksom en annan femma.... Och annan budget osså för den delen ![]() _________________ ![]() |
||
Sökte på "däck temp mätare" hittade inget av värde? _________________ Joachim Qvarnström |
||
_________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1340 besök totalt |