Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1920 besök totalt |
Vi köpte en orejsig bil igår
Vi köpte en orejsig bil igår * Noname gatdäck * Rejält med luft mellan fälg och bromsok * Försämrad vridstyvhet (inget tak) * Massor med högtalare som väger (original klangpaket) * Mobiltelefonantenn * Skinnstolar * plus allt annat orejsigt ![]() Fast den är rätt kul ändå hoppas jag! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Läcker Pär!
![]() Då lär det väl bli ett par turer till Mellbystrand för att handla glass till sommaren? ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Mycket fin bil. Har försökt övertala tjejen om att det är nåt liknande hon ska ha som vardagsbil (och jag som banbil
![]() Ang. inredning la jag ihop ett och ett. Spana in länken... http://forum.zatzy.com/showthread.ph _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
_________________ Super Se7en "HAHLIN7" 9.48@243kmh 402m 510hk 608nm på bakhjulen Åmsele Superstage 1.22.16 WWW.HAHLIN7.SE |
||||
du får en miata från 98 och frammåt för pengarna en 944 s2 / 951 cab kostar, miatan väger mindre och är väl endå snyggare? mer kunde jag inte komma på, själv slåss jag mellan miata integra 944 s2 (med tak) eller 951 (med tak) hur mycket drar din s2 vid landsvägskörning Fredrik C? vad väger den? Vad går sönder och hur mycket kostar det att fixa? tell me more! ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Du är rolig ikväll Johan... Men jag håller med! ![]() ![]() Trevlig bil dock Pär! |
||||
Haha, ja den titeln eller möjligen titeln "isnöad" vore ju inte helt osann ![]() Fast denna gången hade min hustru med ett finger i spelet! Alternativet var just Miata (bla Kallermans fina). Men Lisbeths önskningar om att kunna åka på Porscheklubbens familjerally fick vågskålen att vikta åt Porsche. Den gule 924:an som går 30 km mellan haverierna är inget lämpligt familjerallyfordon, inte ens i mina ögon ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Jag tror denna länken oxo passar bra! http://groups.msn.com/Porsche944Sver _________________ Pär Hylander |
||||
Typisk glassshoppningsbil ![]() Kanske lite PCS-slalom i klass F oxo! _________________ Pär Hylander |
||||
Det går att shoppa glass i en 951:a ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
På a svarar jag: vet ej. På b svarar jag: S2 Ang a så har vi väl aldrig sett en 944 cab som tävlingsbil, vilket vi har sett många Miator. Men å andra sidan, ska man bygga en tävlingsbil av en 944 så utgår man ju inte från en cab när det finns coupe att tillgå.... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
EDIT: nu får jag sluta tjata, 5 inlägg på raken i denna tråden ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Du, jag tar mina chanser. Och med tanke på att det sitter Pirelli P6 som är nästan lika gamla som bilen fram så är de jäkligt goda ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Jag kan i alla fall jämföra båda mina miator (91-a och 92-a) mot min fars 968 (kanske inte helt relevant men i alla fall en fingervisning), den är helt original förutom S-02pp däck och mina miator är ju i variernade stadie av modifiering ![]() Accelerationsmässigt skiljer det ju givetvis, men bortsett från det, så känns Miatan "lättare" och mer "tossable" än vad pappas bil gör som känns liksom lite "tung" och seg i uppträdandet. Den är ju dock en riktig landsvägskryssare på ett annat sätt, och att komfortabelt ligga och köra 180+ i flera timmar är ju inget problem, vilket ju Miatan inte direkt lider av, men det är inte komfortablet på något sätt. Hastighetsmässigt på bana så lär de väl hålla ungefär jämnt misstänker jag med jämförbara däck, dock drar ju Porschen iväg på rakan (framförallt över 100 märks ju hk på ett annat sätt). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1920 besök totalt |