Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2136 besök totalt |
Utrustningskoder Porsche 996 C2 - 1999
Nån som är duktig som kan hjälpa mig att översätta vad följande extrautrustning är.... - 220 locking differantial ( måste väl vara diffbroms, är inte det standard ?? ) - 224 active brake differantial - 375 clutch lining without asbestos - 424 automatic heating control - 981 all leather lining Är PSM standard eller extra tillbehör kan inte se att det är upptaget... |
||
Jag får inte upp samma namn på alla optioncodes som du. Var har du hittat namnen?
M220 betyder iallafall diffbroms med 40% spärrverkan och nej det är inte orginal, inte ens på nya 997 som säljs idag. /Mattias _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
Här finns nästan alla koder:
http://www.porsche.nu/ultimate/image |
||
Traction Control = antispinn Porsche Stability Management = ESP, dvs antisladd (mao, antispinn, enskild bromsning av alla hjulen, justering av motorvarv, etc) _________________ ![]() |
||
En avdelning på PCS forum är väldigt aktiv. Gissa vilken? ![]() Eftersom tråden ändå fortsätter kan jag berätta att 981 på svenska betyder helläderinredning vilket innebär att även dörrsidorna och (delar av) instrumentpanelen är läderklädda. _________________ Henrik Andersson ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2136 besök totalt |