| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Utrustningskoder Porsche 996 C2 - 1999
|
2146 besök totalt |
|
Nån som är duktig som kan hjälpa mig att översätta vad följande extrautrustning är.... - 220 locking differantial ( måste väl vara diffbroms, är inte det standard ?? ) - 224 active brake differantial - 375 clutch lining without asbestos - 424 automatic heating control - 981 all leather lining Är PSM standard eller extra tillbehör kan inte se att det är upptaget... |
||
|
Jag får inte upp samma namn på alla optioncodes som du. Var har du hittat namnen?
M220 betyder iallafall diffbroms med 40% spärrverkan och nej det är inte orginal, inte ens på nya 997 som säljs idag. /Mattias _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
|
Här finns nästan alla koder:
http://www.porsche.nu/ultimate/image |
||
Traction Control = antispinn Porsche Stability Management = ESP, dvs antisladd (mao, antispinn, enskild bromsning av alla hjulen, justering av motorvarv, etc) _________________
|
||
En avdelning på PCS forum är väldigt aktiv. Gissa vilken?
Eftersom tråden ändå fortsätter kan jag berätta att 981 på svenska betyder helläderinredning vilket innebär att även dörrsidorna och (delar av) instrumentpanelen är läderklädda. _________________ Henrik Andersson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2146 besök totalt |