Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-08 Challenge Tullinge
<<   1, 2
6459 besök totalt
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



AZAD skrev:
torque skrev:
Inga tider på Lolan och Ferrarin Var dom för snabba?



25 1:39:15 Alf ottosson Ferrari 328 GTS 2005-05-08


Hoppsan, missade visst den!

Beror väntetiden på antalet startande eller organiseringen?

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Tycker det flöt så bra som det kunde efter omständigheterna.
Enda sättet att korta väntetiden är nog att göra som förra året och dela upp i två grupper tror jag.
Citera
AZAD

Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Jag tycker det flöt på bra om man inte ökar antalet bilar bara. Att dela in det kanske är taskigt om det skulle spöregna när t.ex. eftermiddagsgruppen ska köra.
Citera
Marita Stjärnek
Farsta
Här sen Aug 2003
Inlägg: 63




_________________
Marita Stjärnek
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Marita Stjärnek skrev:
Här kommer lite fler bilder:

http://www.peugeot20zex.se/galleri/Challange2/index.html


Grymma bilder thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Ett alternativ är kanske att dela upp i t.ex. två eller tre grupper där man kör t.ex. två repor inom en relativt kort tidsperiod. Och sen kan man i lugn och ro stå och snacka och titta på dom andra som kör.
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Johan Wagréus skrev:
Ett alternativ är kanske att dela upp i t.ex. två eller tre grupper där man kör t.ex. två repor inom en relativt kort tidsperiod. Och sen kan man i lugn och ro stå och snacka och titta på dom andra som kör.


Det är mitt förslag också.

3 st. 10 bilarsgrupper borde fungera.

Då kan man åka på lunch, tanka eller fylla på luft utan stress.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Jag var bara funkis, men det var kul det med !!

Jag kan säja att det inte var nått problem fån vår sida, Det startade en bil var annan minut och med 27 bilar tar det nästan en timme att komma igenon fältet

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Bilar på banan var det ju hela tiden. Men det blev ändå en hel del väntande. Tror oxå att man kan lösa detta med att dela upp deltagarna i mindre grupper. Då slipper man även stå o passa bilen så den rullar med i ledet thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Nån som vet om EVo6an var den som Turbocenter hade med i Bilsport tuner test förra året och var till salu för 450k tidigare i vår?

_________________
Anders Berglund
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

abd skrev:
Nån som vet om EVo6an var den som Turbocenter hade med i Bilsport tuner test förra året och var till salu för 450k tidigare i vår?


Enligt uppgift hade den gått cirkus 1.25 i Bilsport SS. Det stämmer in på några EVo6 enligt den här listan. https://rejsa.nu/superstage/
Nu var den uppgraderad med bl.a. nya bromsar, kolfiberhuv, vinge och en massa Turbocenter klibbor.
Till salu-skylt hade den inte på Challenge iaf.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
AZAD

Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Däremot kanske jag skulle haft en tillsalu skylt.
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Hejsan hallå.......

Måste få tacka för en trevlig dag med en massa trevliga personer....
hade riktigt roligt faktiskt, och första gången på R-däck..

Väldigt fina bilder ni som tagit dem..

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Chrisss
Kungsängen
Här sen Jul 2004
Inlägg: 233



Erik B skrev:
abd skrev:
Nån som vet om EVo6an var den som Turbocenter hade med i Bilsport tuner test förra året och var till salu för 450k tidigare i vår?


Enligt uppgift hade den gått cirkus 1.25 i Bilsport SS. Det stämmer in på några EVo6 enligt den här listan. https://rejsa.nu/superstage/
Nu var den uppgraderad med bl.a. nya bromsar, kolfiberhuv, vinge och en massa Turbocenter klibbor.
Till salu-skylt hade den inte på Challenge iaf.


Det är samma bil.
Snackade med både ägaren och han som körde bilen.
400 hk på racesoppa och ca 370 på macksoppa.
Turbocenterkollarna sa att effekten är inte det bästa
med motorn. Det är det breda registret. Drar fint på låga
och långt upp. Passar bra på denna bana.
I princip allt man kan göra för att köra bana fort är gjort.
Känns ok att bli ifrånåkt. Ägaren sa att om bilen inte gick
fortare än min skulle han kapa upp den i bitar.
Har lite kvar att ge men 2,6 s går inte.

_________________
Christian Lindblom
Citera
Eftersnack
2005-05-08 Challenge Tullinge
<<   1, 2
6459 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande