Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Erfarenhet av Cobra Imola stol? Eller köpa annan stol
1581 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare

Eftersom jag äger en stol som inte längre har FIA märkning (Corbeau Sprint) så måste jag köpa en ny stol. Jag har tittat på nya stolar och kan köpa Cobra Imola ganska billigt från England. Är det någon som har erfarenhet av denna modell?
Min nuvarande stol är ganska identisk Sparco Evo och mina mått är 184/80-86kg.
Har förnärvarande Sparco fästen i bilen och det vore en fördel om dessa kunde användas så slipper jag svetsa om golvet i bilen.
om jag har tolkat måtten rätt på denna stol så stämmer det rätt väl med Sparco Evo

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Erfarenhet Cobra Imola "diolen" ???

Kunta skrev:
Eftersom jag äger en stol som inte längre har FIA märkning (Corbeau Sprint) så måste jag köpa en ny stol. Jag har tittat på nya stolar och kan köpa Cobra Imola ganska billigt från England. Är det någon som har erfarenhet av denna modell?
Min nuvarande stol är ganska identisk Sparco Evo och mina mått är 184/80-86kg.
Har förnärvarande Sparco fästen i bilen och det vore en fördel om dessa kunde användas så slipper jag svetsa om golvet i bilen.
om jag har tolkat måtten rätt på denna stol så stämmer det rätt väl med Sparco Evo

Har du vägarna förbi hufvudstaden får du gärna provsitta, jag har Imola i busalfan. Imola är enligt min erfarenhet mindre än en Sparco Evo, mer åt Sparco Rev-hållet i dimensionerna. Mina åttio kilon är i övre laget för stolen.

Huruvida den passar mot dina fästen kan jag inte svara på, men återigen, ta med stolen till Tjockholm och testa i min bil.

Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
om man kollar på måttabell så stämmer måtten med några få mm. Är det tjockare stoppning i Cobra stolen eftersom du upplever den mindre?

Som det ser ut nu så får jag betala ganska prick 3000:- om jag beställer från Demon Tweeks, detta inkluderar frakt och vat med nuvarande pund/euro kurs

A4 Avant T
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag tror jag har en Cobra Imola i min bil, du kan ju placera lyktan i den på Kinnekulle om du vill.
Synd att du inte kollade alla bilar på Gelleråsen i Söndags.

BMW 330i -05
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
MaZ skrev:
Jag tror jag har en Cobra Imola i min bil, du kan ju placera lyktan i den på Kinnekulle om du vill.
Synd att du inte kollade alla bilar på Gelleråsen i Söndags.

Bummer, men Kullen är ju nästa helg thumbs up Siktar iaf på att kunna köra Kullen i Aug med lite träning innan.

A4 Avant T
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Bild på nuvarande stolens märkning :/

A4 Avant T
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Hmm det verkar lösa sig ekonomiskt nu och då känner jag ingen anledning till att vara snål på stolsinköp. Verkar som jag köper en Sparco istället som jag vet hur jag sitter i

A4 Avant T
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003

Funderar på Cobras Imola stol i kevlarutförandet. Ska endast väga 5.1kg och ligger runt 4' i pris.

Såg att vanliga Imola fanns som 'normal' och som GT (för bredare bakdelar), men kevlar hittade jag bara i GT utförande. Nån som sett nåt annat, och nån som har erfarenheter av kevlarstolen?

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Lyfter denna tråden då jag är ute efter en ny stol. Har nu fastnat för Imolan, men skulle vilja prova både den vanliga och GT:n. I en Sparco Evo sitter jag bra, men kommer inte i en Sparco Rev.
Tips på var man kan provsitta Cobra i södra Sverige mottages gärna.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Skruva banåkabil
1581 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande