Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Lite nyfiken fråga om bilduppladddningen på rejsa!
540 besök totalt
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare

Tjenare chefen eller nå'n annan som vet svaret på min fråga.

Möjligheten att ladda upp bilder i detta forum gillar jag skarpt, och då den fungerar bra så undrar jag om man kan få fråga vilket modd det är, hoppas givetvis på ett positivt svar.

Varför frågar jag?
Jo, för att Svenska Wankel Registret har övergett Schnitz forum 2000 och kör numera phpBB. Då ett antal medlemmar efterfrågat möjligheten att ladda upp bilder till forumet så kom jag att tänka på rejsa. Här fungerar moddden eller vad det nu är och känns ju rimligt att satsa på en modd som funkar.

Förvisso ska både forum och en ny betydligt mer avancerad hemsida (där medlemmar själv kan bidra med innehåll och ladda upp bilder) snart flyttas till annan server men i väntan på flytten skulle det va'gott å kunna hjälpa folk med deras bildönskemål.

SNÄÄÄLLA, berätta!

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det är helt fristående från phpBB förutom rutinen som kollar att man är inloggad på forumet. Jag använder egentligen bara ett skript baserat kring den inbyggda filuppladdningen som finns i PHP.

En extra grej är att först så laddas bilden upp till själva rejsa-webservern men en kopia skickas direkt till en separat bildserver som är en burk vi får låna som står på en betydligt fetare lina.

Ska jag maila dig skriptet?

Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Ja tack gärna!

Citera
Foruminfo/frågor
540 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande