| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Polycarbonate/Macrolon rutor billigt. Även safirbelagd!
|
10 besök senaste veckan (46165 totalt) |
|
polycarbonate/macrolon. Standard är 3mm ofärgad men även andra tjocklekar samt tonade i olika färger kan ordnas. Std macrolon 1500:- /set (sidorutor + bakruta) Safirbelagd även kallad härdad macrolon 3000:- /set -denna är mer reptålig än den vanliga. Man kan även kombinera std samt härdad macrolon på olika rutor, t.ex härdad på främre sidorutor och vanlig på de bakre rutorna. Skicka PM för mer info! |
||||
Kanske läge för två set av samma mallar?
|
||||
|
Vill ha en bakruta till M3an kan du fixa det till mig?
men jag äker bort på ett jobb i ett par veckor så jag hinner inte göra någon mall. Kan du vänta tills jag kommer hem ? Vill nämnligen ha den lite större än orginal menar att limma den utan list jämt med karossen. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
Ja, när måste man bestämma sig?
Jag ordna mall om ett par veckor (hinner verkligen, verkligen inte nu) och behöver inte leverans förrän till hösten/våren 2007 eller så
|
||||
|
Detta erbjudande gäller tillsvidare. Det är en gammal bekant till mig i Linköping som har en firma som pysslar med detta.
Jag pratade med dem idag och jag ska upp dit imorgon, Frazze kör licenskurs på Sviesta så jag åker med honom upp. Jag tar upp ett antal beställningar, sen när det är lagom många så kör jag upp och fixar till det hela. |
||||
Kanske underlättar om man bor i Linköping då !?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Nej, för jag tänker inte berätta vart det är
Däremot så blir det rätt smidigt med hämta mallar/lämna rutor
|
||||
|
Hehe jag förstod det, skulle bara fula mig lite
Men kika ner en sväng till sviestad imorgon, så kan vi ju snacka lite skit medan Frazze harvar runt på banan med sin M3E30.. |
||||
Ska han köra på träningen inför MSLS tävlingen alltså eller vadå !?
Jag var där igårkväll, inte många som körde då, får se om jag hinner ut ikväll....måste skruva lite också....
oooops...blev visst lite OT...
||||
|
Är vikten i klass med lexan och dylikt? Vad händer med plasten vid en eventuell krock(vassa skärvor etc)?
Priset ser ju ruskigt bra ut, så det där skulle jag gärna ha till alla rutor på bilen. Frågan är bara hur man fixar det där med välvningen och storleken. Jag skulle förstås kunna plocka loss rutorna från bilen som mall, men Hässleholm är lite långt bort och att skicka glas med posten är ju både dyrt och riskabelt... Några tips? Kanske har du vägarna förbi stockholm och lite ledigt utrymme i bilen? |
||||
Vikten på Macrolon är 3,5kg/kvm och plasten är i princip okrossbar, den är flexibel och ger efter. Välvningen kan vara lite sådär, det är bäst om man har den i en ram. Så de bilar som saknar fönsterbåge på framdörrarna måste ha en profil som håller plasten välvd. Det går utmärkt att borra och skruva i macrolon, den spricker inte. Jag kommer att åka upp till linköping minst en gång i månaden och jag kan plocka upp mallar på vägen. |
||||
Nu har jag inte jättebra koll på siffror, men det verkar lätt iaf.
På ett annat forum, som vi inte nämner vid namn, frågade jag lite om hur man gör för att få loss rutorna från bilen, och i samband med det dök det upp snack om att bilprovningen kanske inte gillar plast till framrutan. Vet du om dom godkänner Macrolon? Säkerhetsmässigt borde det inte vara något problem tycker jag, men bilprovningen är sällan kända för att tycka som jag. Linköping är ju inte så farligt långt bort, så det vore ju kalasbra om vi kunde mötas upp där. Jag skall göra ett försök att plocka loss rutorna från bilen utan att ha sönder dem, och sen kan jag ju höra av mig så får vi se när du besöker Linköping nästa gång. Hur kommer det förresten funka rent praktiskt med fram- och bakruta? Kan ju bli jobbigt för dig att släpa på om du åker tåg eller flyg. |
||||
Framrutan måste vara glas.....tror jag även att den måste vara även på en racebil som ska ha vagnbok om jag inte minns helt snett.....!?
||||
![]() |
SÄLJES
|
10 besök senaste veckan (46165 totalt) |