Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
problem med att lufta bromsarna!
<<   1, 2
6375 besök totalt
Dan Johansson
Vänersborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 586



det låter som det är precis som jag menar ..

(du kan jue iofs laborera lite med placeringen av det första t-korset till framkretsen, för att få de två rören från första t-korset till de andra så korta som möjligt ...)

du behöver nog en justerbar reducerventil ... annars finns nog risken att du får köpa flera från skroten ...
Citera
Kampfffff
Kristianstad
Här sen Feb 2005
Inlägg: 134


Trådstartare
va bra att vi förstår varandra då

hmm, varför justerbar? originalet borde ju vara tillräckligt?

_________________
Johan Kampf
-----------
BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL
BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil
Citera
Dan Johansson
Vänersborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 586



det har suttit skivor fram på bilen innan? (eller finns det en likadan modell med skivor kanske?)

det beror jue (antagligen) en del på storleken på frambromsarna + diametern på huvudcylindern också ...

men har du en org.reducering ligger kan du jue testa med den först!


(OT: en av mina bilar har vakuumservo från en skivbromsbil fast bilen har trumbromsar ... det är en spännande kombination ... )
Citera
Kampfffff
Kristianstad
Här sen Feb 2005
Inlägg: 134


Trådstartare
servo och huvudcylinder kommer från volvo 740 resp. 240, båda med skivor runtom

bmw 2002 finns inte med skivor bak, endast trummor, skivor fram dock

får ta och titta lite..kan ju ta och fiska fatt i en orig. reducerare och se..först tänkte jag dock låta det vara och se hur det blir, antagligen funkar det inte men man vill ju ändå testa

_________________
Johan Kampf
-----------
BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL
BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil
Citera
Skruva banåkabil
problem med att lufta bromsarna!
<<   1, 2
6375 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande