| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spec på motorstyrs kontaktdon ( BMW/Bosch)
|
994 besök totalt |
|
Spec på motorstyrs kontaktdon ( BMW/Bosch)
Vi skall sätt i ett I3-system i vår BMW-baserade sjua och skall alltså byta ut orginal ECU. Sjuan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php I3 systemet: http://www.niramotorsport.com/ Jag behöver veta pin-out på orginal styrenhet ( Motronic/Bosch) men har svårt att nå fram via BMW i Sverige, någon som vet vart jag kan vända mig eller leta ? Styrenheten som det gäller är för en 318i M42 motor. Nr Bosch (Motronic) 0 261 200 157 /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
|
Re: Spec på motorstyrs kontaktdon ( BMW/Bosch)
Kan nog hjälpa dig om du förklarar vad pin-out är. Har nog missat den termen?
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
Sorry för fikonspråket
Jo med pin-out menar jag alltså stiftens placering i kontaktdonet in mot styrenheten. Detta går ju visserligen och mäta upp men det blir så mycket lättare om man vet innan hur det är tänkt mot orginal-styrenhet. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
|
Bara ett litet påpekande, din motor heter inte M42 utan M40. M42 är 16-ventilaren.
Jag har en PDF-fil med pinout annars, skriven på knagglig engelska av en ryss. Kan maila över om det inte räcker med infon du fick av Patrik Rydh. _________________ Kalle Birgersson |
||
Rätt jag hade fel motor i huvudet - vill gärna ha M42:an men den går inte ner i sjuan
Jag fick av Patrik men tar gärna din pdf också. PM:ar min mejl. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Spec på motorstyrs kontaktdon ( BMW/Bosch)
|
994 besök totalt |

