| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Däck för långlopp, vad funkar??
|
2034 besök totalt |
|
Nu när vi hadde tänkt o beställa Bridgestone S03, 205/50/15 har de utgått, går ej att beställa. Reservplan: Yokohama A539 / C-drive där har 205 / 50/ 15 oxo utgått finns i 195 men vi vill ju ha max bredden 205/fri/15 enl. MSLS reglemente , EJ R-däck. Vad har ni att rekomendera?? Mvh Jim, Jimbenracing.se _________________ Jim Bengtsson |
||
|
Kumho Ecsta MX är också ett alternativ.
Sök efter Ecsta MX och du bör ett flertal trådar som berör banvänliga gatdäck. Förutom just Kumho-däcket även de du själv nämnt. Falken Azenis Sport RT 215 och Toyo Proxes RA-1 är ligger i gränszonen för reglerna. Toyo-däcket får nog anses befinna sig i gråzonen. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Wheelbase haft bästa pris när jag köpt.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Så MX är ok i MSLS? Har nog blandat ihopa Kumhodäcken...
MX är nog lite av ett självklart val nu när 03:orna försvunnit. Kanske innan oxå. Om man ska gå på utlåtandena... |
||
Det ska väl vara riktigt bra i regn har jag läst någonstans.... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
MX
Provade att åka på 205/50/15 Ecsta i helgen. Tyckte de slets ganska snabbt, tror inte de räcker mycket mer än 8 timmar för oss och vår 325:a i alla fall. Blev förvånad när jag såg hur mycket de hade slitits, men det kanske är normalt? Förutom det kändes däcken mycket bra. _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
|
Hej!
Såg oxo att era däck var ganska slitna men ni hadde ju bra fart i bilen, jobbat mycket med den i vinter?! Vi ska testa Ecsta mx nästa tävling. Hur mår motorn efter överhettningen ? Mvh Jim. _________________ Jim Bengtsson |
||
|
Vi kanske pressade på lite för mycket, och det var därför som däcken slets som de gjorde, sen är vi ju nybörjare också.
Motorn verkar vara ok, verkar bara vara kylaren som ska fixas. _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
![]() |
Däck för banåka
|
2034 besök totalt |