Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1349 besök totalt |
Ehh... tåligare bromsbelägg som pallar banåka kan skrika från att de är nya till de är slut
![]() Av någon anledning brukar det sluta skrika ett tag när min bil vart i högtryckstvätt ![]() _________________ ![]() |
||||
Re: Bromsbelägg slut, eller?
_________________ ![]() |
||||
Ja, alltså det är ingen skrikare mer en gnällare. Låter som metall mot metall, känns även så när man bromsar. Det är väll kanske en 3-5mm kvar på beläggen lite höftat sådär mellan fälgekrarna. |
||||
det är väl större risk att belägget spricker och går i bitar eller till och med separerar från metallen vid hårt bruk om det är så lite kvar...
sätt dit nya belägg till banträffen och kör slut dom sista mm av dom gamla på gatan, det är vad jag skulle göra iaf ![]() /ola _________________ Ola Gustavsson |
||||
Problemet är att bilen skall gå 1banträff till innan jag blir tvungen och sälja den, så att investera i nya RIKTIGA bromsbelägg känns aningen dyrt, sen har jag en uppsättning mekonomenbelägg liggandes hemma, men hur kul är det på bana (inte speciellt kul alls, jag har provat), isch vad olämpligt det här kom ![]() ![]() |
||||
Det är ju underbart härligt! Man känner sig som Loeb eller Grönholm när man mjukt bromsar in vid rödljusen. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Rekomenderar nog att ta en titt på innerbeläggen oxå. Det är inte helt omöjligt att det är just metall mot metall där... Innerbeläggen har en tendens att slitas fortare. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Jovars, det var så jag tänkte också. Men eftersom "skrikarna" precis satte igång igår så skulle jag bara kolla om jag var lite för försiktig ![]() Ska nog ta loss bromsarna imorn och kolla om mina orginalbelägg som jag har liggandes någonstans kan substituera för dessa, för mekonomenbeläggen var verkligen ingen höjdare på bana ![]() |
||||
Ta lös och kolla beläggen. Jag har eldat upp slitagevarnarna som satt mina PFC97:or dvs det blev falsklarm.
Bestämmer du dig för att köra med PFC-beläggen. Ta med extra belägg och kolla beläggen efter varje pass. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Jovars, men man ser juh inte om skrikarna gått igång, de sitter juh mitt i beläggen, och så är det lite svårt att se bakbeläggen utan att ta av oken. Tänkte ta och kika på dom nu, men det är så kallt o molnigt ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1349 besök totalt |