| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
För mycket övestyrnig.....
|
<< 1, 2, 3 4962 besök totalt |
|
Re: Krängare
Jo det stämmer. Märkligt att dom inte är lika. Jag har ett stag som sitter så som du ritat in på fotot. om jag fattat rätt så har du ökat styvheten bak men har original fram. Jag bytte först oxå bara bak och fick kraftig överstyrning. När jag sedan bytte fram blev det för styvt fram. Kan välja två lägen bak och två lägen fram. T.o.m med mjukaste läget fram och hårdaste bak tyckte jag balansen var fel. Tillverkade en förlängningsbit till främre krängaren som ökade hävarmen och gjorde geometrin på staget som trycker brantare. Nu tycker jag att balansen är perfekt. Styr in rimligt bra och visar lätt överstyrning i kurvor i jämn fart. Balansen fram/bak är känslig. Liten ändring gör stor skilnad. Ökad camber gjorde också gott. Styr in villigare utan att straffas med nervös överstyrning. Ett alternativ jag övervägt är att tillverka ett fäste som kortar hävarmen på främre originalkrängaren. Kan du göra det? På fredag kväll (om det inte regnar) skall jag meka med min bil inför söndagens konbanerace. Annars blir det på lördag. Skall montera topplagring samt nya bromsbelägg. om du vill åka ut till kungsängen kan vi jämföra och titta på möjliga lösningar. 070 491 51 56 _________________ Christian Lindblom |
||||
|
Re: Krängare
Så länge jag körde med sänkfjädrar och gula Koni funkade det kanon, det var när jag bytte till KW som bilen vart för överstyrd.
Jag är tyvärr i Motala då, det hade varit mkt intressant annars. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
För mycket övestyrnig.....
|
<< 1, 2, 3 4962 besök totalt |