| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skruv i Linköping (eller på nätet)
|
2 besök senaste veckan (4129 totalt) |
|
Jag behöver några M12x45mm med stigning 1.5 och kvalitet 8.8. Någon som har ett tips på var man kan hitta det? Helst i Linköping, alt beställa på nätet. Har varit på Maskinaffären men dom kunde bara fixa fram en kartong med många skruvar. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||||
|
swedol i Norrköping..?? känns ju lite långt kanske...
Slå upp "mek. verkstad; linköping" på eniro.se så bör du kunna hitta ett gäng ställen att åka till. Ta med fikabröd på rundan mellan verkstäderna...
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||
|
Wik & Wall Järnhandel AB
Gillbergagatan 17 581 11 Linköping Tel: 013-37 01 00 Fax: 013-37 01 29 E-post: wik-wall@wik-wall.se, bjorn.wall@wik-wall.se Där kan du köpa skruv och mutter i lösvikt! Men den är kanske mest "vanliga" dimensioner. BIX annars, men då kanske det också blir kartong-modell?! _________________
Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||
|
nå, hur går det på skruvfronten?
kan vara bra att veta när man själv vill har nån udda skruv... _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||
|
Jag har varit runt lite och det närmsta jag har kommit är hjulskruv+svarv men inte ens dom ser ut att vara tillräckligt långa. Långa hjulskruv är det ingen som har hemma och jag ser det som en nödlösning.
Det är nog dags att leta nätbutiker istället. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||||
|
hur många ska du ha, och var ska de sitta, det kanske går att gänga en skruv om du utgår ifrån en skruv som är M12x120 och gänga den del som är ogängad på skruven..? iofs så kanske diametern är något mindre är o12 på den ogängade delen, men ett gängsnitt med den gängan känns ju inte så hopplöst att fixa fram, det har iallafall de flesta verkstäder. Är det inte så många skruvar och du vill ha hjälp med gängningen så skicka ett pm. Jag har svarv och gängmöjlighet ute i Åby utanför Norrköping.
/ Andreas _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||
Det finns mängder med stigningar... Min mest udda gängtapp är M9,5 X 0,75
/Anders _________________ Anders Ekberg |
||||||
Ett måste eller ett önskemål? Hur lång gänga måste du ha? Är det negativt om hållfastheten ökar till 10.9? Önskad ytbehandling (färg)? Har du möjlighet att korta detaljerna om dom skulle vara lite för långa? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Bara skallen är platt på sidan mot gängan och man inte behöver köpa ett verktyg för en miljon för att få fast skruven så spelar det ingen roll. Absolut minimum i längd är 45mm men då är det helt utan marginaler. 50mm är nog bättre men det finns utrymme för betydligt längre och kapning är inte heller ett problem. Det är skruvarna som håller svepet mot växellådan, bättre hållfasthet skadar nog inte. Det går bra i precis vilken färg som helst eller ingen färg alls. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (4129 totalt) |