Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 5303 besök totalt |
Riktigt dålig stil av biltema, sånt borde dom faktiskt ta på sig..
Köper själv mina filter från mekonomen, funkar perfekt, oljefilter vågar jag inte köpa på biltema, dessutom är mekonomen runbt hörnet. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
Då Mantabygget går allt annat än bra fixade jag lite med porschen i stället sista dagarna jag hem-hemma.
Nu är Porschen lite grön i kanten ![]() Eftersom det sitter ett "uppochnedvänt" k-jet i bilen finns det ganska begrensat med erfarenhet gällande konvertering. Ett förslag var att sätta dit vikter på motvikten. Försökte med detta, beväpnad med en bredbandslambda, men det skulle behövas ett över ett kilo. Ett kilo på motvikten skulle nog göra vågen välldigt känsligt för gupp, broms och acc. Prövar i stället med en fjäder (efter tips från farsan). Fjädern sitter mellan motvikten och botten på luftburken med en skruv som justering. Fjädern sitter ganska långt fram i luftburksbotten så att vinkelförändringen motverkar att fjäderkraften blir mindre när vågen öppnar sig. Efter lite justerande blir det ganska bra, rätt nära lambda 1 (0.97-1.05 ca) under körning, uppåt lambda 1.1 vid tomgång/ingen last och nedåt 0.9 vid fullgas. Vill man tanka bensin är det bara att ta bort luftfiltret och haka av fjädern. K-jetet skötte sig ganska bra med bensin också så katen borde klara sig (ligger lite åt det tunna hållet så även om den inte fungerar optimalt borde den inte brinna upp). Kostnad: 24:- för en svetsmutter till lambdasonden. Instrumentet lånade jag, jag fick en uno-turbo-kat av brorsan. Plus ett par lite etanol för testandet iochförsig. ![]() Hängde dit en pet-flaska för att ta hand om kylarvätskan den hostar ur sig ibland. Jävligt smidigt med svänghjulsplåtsax ibland. ![]() ![]() _________________ Markus Ålind |
Mini-uppdatering.
Besiktigade den idag, rent papper ![]() Limmade igen takluckan häromveckan också, får hoppas det regnar in mindre nu. _________________ Markus Ålind |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 5303 besök totalt |