Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1303 besök totalt |
Re: Vem var snabbast på VLN, Björk elr Göransson?
Björk körde fortast utav de två. Detta skedde sista timman innan målgång. Tror att tiden var 9:38.917. I rättvisans namn skall det nämnas att hela banan var i princip torr då vilket den nog inte varit tidigare under racet. _________________ Magnus Hansson |
||||
Re: Vem var snabbast på VLN, Björk elr Göransson?
Å andra sidan så var bilen säkert inte i ett helt optimalt skick efter Göranssons äventyr i Fuchsröhre. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Tror inte det. Under 24h brukar man (om jag inte är helt ute och cyklar) alltid köra hela GP-slingan. Anledningen till att man inte körde mercedes-arenan i år var att den kurvan fungerade som depå åt alla Youngtimers. VLN kommer att fortsätta köra "kurzanbindung" som tidigare. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Björk körde 9:38.917 på varv 118 vilket var teamets snabbaste varv under 24h. Men som sagt, det var nog under lite bättre förhållanden. Förvisso var det tort under större delen av natten men en temperatur på 0 grader kan knappast anses som idealisk för slicks. Deras vavrtider finns här: http://www.24h-rennen.de/content/res Jag har dock ingen större koll på vilken ordning man körde. Det enda jag vet är att Thed körde sista stintet. På varv 106 har man ett riktigt långt stopp vilket jag tror är för att räta ut bilen efter Richards smäll. Varven innan dess borde således vara han som kört. _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1303 besök totalt |