Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3209 besök totalt |
Restid
Hej! Finns det någon som har koll på hur lång tid det tar att åka bil ner till Ringen? Skall ev dit på racingkurs och funderar på om jag skall åka flyg eller egen bil. Är även intresserad förslag på olika vägval (utgår från Örebro). /Kenne _________________ ![]() |
||||||
Lite trådar om vägval etc ner till ringen...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Jag provade lite olika vägar nu senast och 1:an över Bremen verkade helt klart bäst. Visserligen kan man köra lite fortare om man kör 7:an över Hannover men det är längre så tidsvinsten äts upp. Det verkar som om de gjort klart de flesta vägarbetena på 1:an och det flöt förvånansvärt bra.
Hemresan Nurburg Stockholm på 1:an och sedan via Danmark tog ca 15 timmar sist. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
I höstas åkte vi 1:an ner och 7:an hem. Mycket mera köer och vägarbeten på 7:an då i alla fall så jag vet inte om den är att rekommendera nu heller? Har för mig att 7:an är ca 5 mil längre? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Över Kassel i så fall. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
När jag åkte nu i april åkte jag 7 till Hannover och sedan 2:an tills man går på 1:an igen efter Hamm. Det var ett vägarbete vid flygplatsen vid Hannover, därimot var det många vägarbeten mellan Wuppertal och Köln.
Ner åkte jag 258 till Nürburg och dit var det 128,9 mil och det åkte jag på 11 tim, hem åkte jag 257 från Adenau och det var 127,3 mil vilket tog 10 tim 55 min över Hannover. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Jag har ju inte åkt där så många gånger som du har gjort... ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jag tror att vi åkte 7-2-1 men när jag kollade mätaren verkade det vara mer än 5 mil längre. Jag måste ha sett fel eller kankse kört fel? Det var dock väldigt lite trafik, vi kunde ligga i 180 i mitten filen långa sträckor! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag och PatrikT tog den skyltade vägen ut, de andra körde den gamla vägen genom stan - tror den är lite snabbare - i alla fall kortare. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
om man kollar på Michelin vägval, om man utgår från Hamburg och åker 1 & 258 så är det 51,9 mil och åker man över Hannover: 7 - 2 - 1 - 258 till Nürburg så är det 52,5 mil en skillnad på 6 km. Miltalet över Hannover är räknat med att man åker vägen förbi flygplatsen i Hannover, annars blir det 2,5 mil till. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Hej svejs...
Jag har nu kört ner till ringen på lite olika sätt och det bästa är tycker jag att köra 1:an hela vägen till 258. Det flyter bra igenom dom vägarbeten som fortfarande är på G som Anders skrev. Jag kollade trippmätaren vid hemresan då vi tog 1:an ifrån ringen och skillnaden mot Hannover var c:a 5 mil. Jag har även kört via Kassel ner då det var stopp på 1:an. Den vägen är inte att rekommendera, det blir låååångt. Fast den som väntar på nått gott....... _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||
Här är ett annat tips på karttjänst, Map 24. Den är också helt suverän!!! http://www.se.map24.com/ _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
När ni säger via Danmark...menar ni rödby-puttgarten eller menar ni broarna genom Danmark? Tycker det brukar funka bra att köra broarna och sen 7an ner till Hamburg och sedan 1an. Oftast lite trafik.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||||
På tal om vilken väg man tar genom Danmark om man nu åker den vägen...
Jag åker mycket hellre Gbg-Fredrikshamn än båda broarna. 20 mil kortare körväg och så slipper man den oändligt trista E6:an genom Halland samt den ännu tristare vägen mellan Köpenhamn via odense och Kolding. Inte för att det är så skoj från Fredrikshamn till tyska gränsen heller, men det är en betydligt kortare pina. ![]() Tar man snabbfärjan så skiljer det inte så mycket i tid heller. Väljer man färjan Helsingborg-Helsingör så blir det c:a 5 mil kortare körväg. Helt klart att välja den före bron om man åker via Skåne. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3209 besök totalt |