| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rullande landsväg.
|
2341 besök totalt |
|
Rullande landsväg.
Hej. Har någon något bra tips på vart man kan hyra rullande landsväg, bromsad så man kan låsa på varvtal?? Ska nämligen mappa bilen, vilket görs själv, så det är bara utrustningen som krävs. Men, skulle det finnas någon kunnig räv i närheten som kan komma med glada tillrop och tips är det ju alltid välkommet. Helst i närheten av sörmland/stockholm, men även andra tips välkomnas, ibland kan det ju vara värt att åka en bit. Bör tilläggas att det gäller en framhjulsdriven SAAB. Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
|
Välkommen hit!
Berätta lite om bilen och vad du har den till osv! ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re: Rullande landsväg.
Nordic Uhr har Rototest. Ligger väl dessutom i Norrrköping. Jag bromsade min bil i Rototest hos MTE i Spånga. Mätte då en vid ett rpm i taget. _________________ Christian Lindblom |
||||
|
Såvitt jag vet kan inte "rullande landsvväg" med trummor "låsa vid ett visst varvtal". Det är bara rototestutrustning som kan utföra statiska mätningar. Vanliga rullar kör med dynamisk princip och man mäter accellerationen på rullarna.
Vidare, om du ändå tännker utföra detta själv, varför inte mappa på vägen? Du kommer att behöva enn bredbandslambda och accellerometer bara...själva effektsiffran är ointressant, så länge man maximerar vridkurvan så är effekten maximerad också. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Jo, har mappat på väg tidigare. Brukar köra med bredbandslambda och avgastempmätare. Vid mappningen är det stor fördel att kunna ta ett varvtal åt gången och ta lastpunkt för lastpunkt. Så därför vill jag ha "bromsade"rullar/rototest. Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
|
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||
Kika på länken jag angav är du snäll
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Har nu plitat ner lite om min bil på "våra race och banåkabilar", ursäkta dröjsmålet....... Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Rullande landsväg.
|
2341 besök totalt |