| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stål till avgasfläns i Linköping
|
1044 besök totalt |
|
Tänkte höra mig för om någon här kan veta var jag kan hitta bonnastål att göra avgasflänsar till grenrör med. det ska vara rektangulärt i formen, inte runt rör alltså, samt att det ska vara 10 mm tjockt. Några tips? _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||
|
www.pipe-arts.com
Dom kan nog hjälpa dig med både utskärning, material...och hela systemet om det vill sig...
|
||||||
|
om du vill ha nåt vattenskuret så kan jag fixa det åt dig. Om du bara vill få tag i material så kan jag nog fixa fram det med. Jag håller till i Norrköping, men det är ju inte så långt bort...
OT Reklam: jag kan fixa vattenskärning i det mesta, stål, rostfritt, plast, sten, kakel...
Skicka PM.. / Andreas _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||
Inte när jag kollade med dom iaf
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Tydligen verkar dom drass med en del instabila underleverantörer...
Eller vad kunde dom inte fixa? Brukar lösa det mesta. |
||||||
|
Jag tar och hör med Pipe-arts, tack AL.
Yaskin, kasnke hör av mig iaf, beroende på om jag hinner bearbeta själv eller inte... Verkstan i skolan stänger ju över sommaren
_________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||
För min del.. ingenting.. frågade dels efter komplett grenrör och dels om dom bara kunde ordna en fläns. Grenrör till sugmotorer var tydligen inte intressant att tillverka? och att göra flänsar är ju inte vad dom sysslar med. Fast det var ju ett tag sedan jag kollade med dom. Kan ju ha ändrats
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1044 besök totalt |