| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dalhems "racekat"?
|
1146 besök totalt |
|
Dalhems "racekat"?
Hej tjena. Har nyligen fått dit en Dalhems Racekat (märke Magnaflow). Är det någon annan som har erfarenhet av dessa? De är ju tydligen inte ens metallkattar, utan keramiska. Så, är den enda fördelen att den 2.5" istället för min original 2-tums? Bra eller dålig kat?
|
||
|
Enligt flera MX-3-ägare i USA, ska denna racekat vara mycket bra. Jag får min om några veckor. Gav 54 dollar plus 35 i frakt. Mer info: http://www.justmagnaflow.com/CatalyticConverters/53000.htm
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Re: Dalhems "racekat"?
Ganska bra, men det är ingen "racekat". Den har som du skrev en keramisk kärna, som inte brukar vara lika bra som de med metallisk kärna. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
|
Som Roggaman skriver så brukar den metalliska katalysatorn benämnas Racekatalysator, medans
den keramiska benäms Sportkatalysator alt. Fullflödeskatalysator. Den keramiska är lite känsligare för höga temperaturer och slag/stötar. |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Dalhems "racekat"?
|
1146 besök totalt |