| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ny här på forumet. Tankfråga m.m
|
1354 besök totalt |
|
tjena allihopa. jag är helt ny här på forumet. blev medlem här igår kväll. jag har en bmw 328i-89:a som jag håller på att bygga om till isbil och banåkningsbil. Har lättat den till max och en stålbur sitter iden men frågan är: ska jag använda fuelcell eller ska jag använda orginaltanken som är av plast. motorn kommer från bmw528i-86:a. har förhoppningar om att bilen ska bli klar i år men det ser inte ut så just nu. har nån nåt förslag på hur man får lite bättre fart på motorn. tacksam för svar _________________ Stefan Matsson |
||||||
|
Hej, och välkommen!
Är det inte så att en fuelcell eller säkerhetstank "går ut på dato" efter fem år? Sen kan man få dispens fra den som har lagat enheten, till att köra racing med den enda ett eller två år? om detta stämmer, så värkar det vara mycket bättre att behålla originaltanken. _________________ Orjan Sandland |
||||||
hej örjan. jag behåller nog orginaltanken som är av plast iallafall, den rymmer ju 80liter och monterar den inne i bilen istället för under om det går. har ingen fuelcell ännu, har du nåt bra förslag på hur man får bättre knuff i motorn??? _________________ Stefan Matsson |
||||||
en originaltank får du absolut inte montera inne i bilen....... få bättre knuff i motorn.... tja trimma .... kan göras på många sätt men turbo är enkelt och oftast dyrt när allt annat går sönder.... |
||||||
Förbrukas dom, eller vad man nu skall säga, eller vad är det som gör att bäst-före datumet går ut? |
||||||
|
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||
ja turbo tänkte jag ochså på men jag vet inte hur man gör med data boxen bara. _________________ Stefan Matsson |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1354 besök totalt |