Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Ny här på forumet. Tankfråga m.m
1354 besök totalt
malle
sollentuna/stockholm
Här sen Maj 2005

Trådstartare

tjena allihopa.
jag är helt ny här på forumet. blev medlem här igår kväll.

jag har en bmw 328i-89:a som jag håller på att bygga om till isbil och banåkningsbil.
Har lättat den till max och en stålbur sitter iden men frågan är:
ska jag använda fuelcell eller ska jag använda orginaltanken som är av plast.
motorn kommer från bmw528i-86:a.
har förhoppningar om att bilen ska bli klar i år men det ser inte ut så just nu.

har nån nåt förslag på hur man får lite bättre fart på motorn.
tacksam för svar

Åmot
Här sen Maj 2003

Hej, och välkommen!

Är det inte så att en fuelcell eller säkerhetstank "går ut på dato" efter fem år? Sen kan man få dispens fra den som har lagat enheten, till att köra racing med den enda ett eller två år? om detta stämmer, så värkar det vara mycket bättre att behålla originaltanken.

sollentuna/stockholm
Här sen Maj 2005

Trådstartare
orjan Sandland skrev:
Hej, och välkommen!

Är det inte så att en fuelcell eller säkerhetstank "går ut på dato" efter fem år? Sen kan man få dispens fra den som har lagat enheten, till att köra racing med den enda ett eller två år? om detta stämmer, så värkar det vara mycket bättre att behålla originaltanken.

hej örjan.
jag behåller nog orginaltanken som är av plast iallafall, den rymmer ju 80liter och monterar den inne i bilen istället för under om det går. har ingen fuelcell ännu, har du nåt bra förslag på hur man får bättre knuff i motorn???

Göteborg
Här sen Nov 2002

Varför vill du inte ha den under bilen? Måste ju vara bra mycket bättre på alla sätt.

BMW 330i -05
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

malle skrev:
orjan Sandland skrev:
Hej, och välkommen!

hej örjan.
jag behåller nog orginaltanken som är av plast iallafall, den rymmer ju 80liter och monterar den inne i bilen istället för under om det går. har ingen fuelcell ännu, har du nåt bra förslag på hur man får bättre knuff i motorn???

en originaltank får du absolut inte montera inne i bilen.......

få bättre knuff i motorn.... tja trimma .... kan göras på många sätt men turbo är enkelt och oftast dyrt när allt annat går sönder....

Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

orjan Sandland skrev:
Hej, och välkommen!

Förbrukas dom, eller vad man nu skall säga, eller vad är det som gör att bäst-före datumet går ut?
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Trimma BMW , sök på detta forum , så dyker det upp massor

http://www.autopower.se/

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
malle
sollentuna/stockholm
Här sen Maj 2005

Trådstartare
MaZ skrev:
Varför vill du inte ha den under bilen? Måste ju vara bra mycket bättre på alla sätt.

jag tänkte att det kanske slår hål iden om man får ett genomslag. nån gång

sollentuna/stockholm
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
malle skrev:
orjan Sandland skrev:
Hej, och välkommen!

hej örjan.

en originaltank får du absolut inte montera inne i bilen.......

få bättre knuff i motorn.... tja trimma .... kan göras på många sätt men turbo är enkelt och oftast dyrt när allt annat går sönder....

ja turbo tänkte jag ochså på men jag vet inte hur man gör med data boxen bara.

1354 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande