| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
scanna toppackning i CAD
|
898 besök totalt |
|
scanna toppackning i CAD
detta rör banbilen 205gti! undrar om någon här _(i skåne) kan scanna in en toppackning o sedan få ut en bild i CAD? en distans behövs i framtiden för att kunna göra en distans för att sänka kompet _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
|
Re: scanna toppackning i CAD
Ja tror att det är bättre att mäta upp packningen och sedan göra en skiss i det aktuella programmet. Ett problem som jag misstänker att man får om man skannar är vid måttsättningen. Programmet vet inte vart det skall "snappa" varför det blir mkt svårt att få ut mått med någon större noggrannhet. Skjutmått regerar
_________________ Martin Öling |
||
|
Jag gjorde en papperskopia av packningen i en kopieringsmaskin och tog måtten till CAD ritningen från pappret. När jag kontrollmätte från originalpackningen märkte jag att kopieringsmaskinen inte hade gjorde en helt exakt kopia
Detta var 10 år sedan så sacnners och kopieringsmaskiner har säkert blivit bättre men fortfarande tycker jag att man ska mäta från originalpackningen och göra CAD bilden från dom måtten, inte från en skannad bild.
Sen kan man ju alltid jämföra med en scannad bild så att allt blev rätt. _________________ Sten Isaksson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
scanna toppackning i CAD
|
898 besök totalt |