Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Racestol montering i M3 E36 (eller modda original?)
725 besök totalt
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004

Trådstartare

Hej Allesammans!

Eftersom jag inte får riktigt plats i min M3:a med hjälmen på så funderar lite jag på alternativet att montera en racestol för att komma ner lite.

Skulle jag på egen hand kunna genomför detta och vilka grejer ska jag använda, stol underrede etc, måste gå att justera framåt och bakåt...
Kom jätte gärna med lite tips på lösningar och som sagt vilka grejer man skulle kunna använda, behöver vara en hyfsat stor, bekväm och rymlig stol !!

Har även funderat på om det går att modifiera underredet på originalstolen för att få den lite lägre men det ser klurigt ut... ?

BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004

ska byta mina två fram stolar till racing stolar ochså.och jag kommer i första hand försöka att andvända de fästen som org stolen sitter monterad på vet att på de stolar med sido fästen tex sparco mm så finns det olika höjd lägen.

det finns ochså justera bara underreden till racing stolar kolla bla rallyimort.se under stolar.
jag skulle ge tipset att prova och montera dom i orginal fästena först o kolla.för då har man ju höjd och framåt/bakåt justeringen kvar.
vi montera racing stolar på orginal underredet på en kompis mitsu evo1a och det funka kanon vi tog 4st plattjärn och kapa till rätt längd och borra upp fyra nya håll. så järnet monterades i skruvhållen där orginal stolarna suttit och de nya bultades i plattjärnen.skilde inte mer är någon cm eller två mellan hålen på stolarna thumbs up och man monterat tillbaks orginal stolarna på ca 40min vilket kanon i bes tider

Volvo V40 T4 2002
Citera
Skruva banåkabil
725 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande