Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
F1-live
<<   1, 2, 3   >>
5831 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
AndersY skrev:
Lie kul bilder ifrån Parc Ferme(hög upplösning):
http://www.fia.com/IMAGE/parcferme1.jpg
http://www.fia.com/IMAGE/parcferme2.jpg
http://www.fia.com/IMAGE/parcferme3.jpg
http://www.fia.com/IMAGE/parcferme4.jpg

En och annan krona som står där.

ojojoj vilket skitigt golv! Undrar vad Ron Dennis tycker? Har för mig att McLaren alltid målar om och t o m kaklar golvet i sina depåboxar?

Från www.autosport.com

Teams question new parc ferme system

The new system of impounding cars in parc ferme after qualifying was cause for some debate in Melbourne today (Saturday).

After the final qualifying session, cars were returned to their pit garages, where they are kept under observation by appointed staff of the race organisers before being returned to a central parc ferme by 6pm to make sure that they are not worked on. The procedure is designed to ensure that the like of special qualifying engines cannot be used, as cars now have to start the race in the same configuration that they finished qualifying.

McLaren boss Ron Dennis has already made his negative feelings known, but added in Australia: “I hope and believe that we are all an honourable bunch but we have a couple of people in our garage [the observers] whose normal occupations I could not tell you, but I'm sure that if we wanted to make some sort of double-shuffle, then I'm sure we could do.”

Williams technical director Patrick Head added: “We've got a couple of nice Australians in our garage and we haven't given them tea with sennapods in or bunged them any brown envelopes, but there is plenty of potential.”

Another unusual sight up and down the paddock early on Saturday evening was lots of contented groups of mechanics having barbecues. They, at least, seemed to be behind the new rules…

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

HOOPoo skrev:
Montoya säkerhetsrisk skulle inte tro det va, då var det värre med de stackars minardi gossarna man fick se under kvalet de behövde ju parera i varenda kurva ingen vidare balans där inte.
Montoya har en tendens att ta i lite väl mycket med stora risker för andra förare. Det finns ju en anledning till att han inte är på pallen speciellt ofta.

Vargön
Här sen Feb 2003

Fasen vad skönt att slippa röda bilar på pallen för en gångs skull. Hoppas resten av säsongen blir lika
oförutsägbar och med intressanta race !
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Undra om schumi vill att ferrari designar en bil utan bardge borads nu eftersom risken för en punktering är relativt stor om han skulle kört över delarna han tappa.

Var det nån mer än jag som tyckte att Williams körde utan barge boards, alltså med flit? Kolla på första park ferme bilden, jag kan inte se nån.

JohanR

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vad är barge boards?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Vad är barge boards?

Skivorna som styr luften kring nosen bakom framhjulen och in i kylarna.

mvh
Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

På sidan av bilen, framför luftintagen och bakom framhjulen sitter det vertikala skivor som styr luftströmmen.

JohanR

Slåtte
Här sen Nov 2002

Ferrarin gick ju ganska bra utan bargeboards...

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Missade ju tyvärr förra GP.... men det här är briljant med F1-LIVE tider och RTL thumbs up

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Kimi thumbs up thumbs up thumbs up

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Kan bara hålla med föregående "talare"
Fasen va gött !!!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag har nån slags dragning åt röda bilar, men undrade ändå vad M.S. sysslade med i andra kurvan.
Helt klart är att Renault har väldigt bra ordning på sitt chassie. Hoppas verkligen de kan få lite mer punch i motorn också så de håller sig kvar högt uppe när McLaren och Ferrari kommer med sina nya bilar.

Kimi gjorde ett strålande jobb och det var en njutning att se på.

Vi får väl se om den där amerikanska svänga-vänster-serien ikväll blir lika underhållande.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Alonso trea trots 38 graders feber i 38 graders värme!
Dagens prestation!

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Jag har nån slags dragning åt röda bilar, men undrade ändå vad M.S. sysslade med i andra kurvan.
Helt klart är att Renault har väldigt bra ordning på sitt chassie. Hoppas verkligen de kan få lite mer punch i motorn också så de håller sig kvar högt uppe när McLaren och Ferrari kommer med sina nya bilar.

Kimi gjorde ett strålande jobb och det var en njutning att se på.

Vi får väl se om den där amerikanska svänga-vänster-serien ikväll blir lika underhållande.

Ruskig krasch mellan Andretti och de Ferran! Verkade sluta någorlunda lyckligt ändå! Kenny femma trots svår understyrning!

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Ruskig krasch mellan Andretti och de Ferran! Verkade sluta någorlunda lyckligt ändå! Kenny femma trots svår understyrning!
Lite lågor ger alltid extra känsla i krascherna. Tur att det gick så bra som det gjorde.
Det dröjer nog ett tag innan jag tittar på IndyRacing igen. Jag är inte så förtjust i gulflaggssituationer.

Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Sörpan skrev:
Lite lågor ger alltid extra känsla i krascherna. Tur att det gick så bra som det gjorde.
Det dröjer nog ett tag innan jag tittar på IndyRacing igen. Jag är inte så förtjust i gulflaggssituationer.

Kände mig himla nöjd med LIVE F1 och CART inklusive LIVE tidtagning över nätet.... CART till och med så stängde jag ner TVn tyska kommentator (ioch med att jag bara kom åt tyska Eurosport) och körde Amerikanska kommentatorn över webradion (som faktiskt satt och tittade på samma feed som Tyska Eurosport. thumbs up thumbs up

Så IRL känns inte som ett roligt alternativ efter 4 timmar högklassig motorTV..... Och bra var det

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag tittade bara till lite snabbt, men då var det en bild bakifrån Kanaans bil där man kunde se hur Fisher fyrhjulsdriftade ut mot muren i varv efter varv - de kör bra nära muren.
Såg även Tracys misslyckade donut efter CART-loppet. Han får hyra in Zanardi för instruktioner om hur man gör...
Det var förresten halvtight finish i NASCAR-loppet.
ovalracing med mycket downforce ser inte så jättekul ut.

#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

oavsett racing-klass så brukar de ha en tendens att köra ut en pace-car på banan alldeles för ofta om racen är amerikanska. Visst kan det vara nödvändigt ibland, men det borde inte behövas fyra-fem gånger per lopp på annat än ovalbanor.

Sarah Fishers spår såg minst sagt lite skrämmande ut, men hon höll sig ju på banan.

Är det nån fart på CART nu? Jag tyckte det kändes som att se på amatörracing förra säsongen. En massa klantfel i depåer osv...

Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Chevamotorn verkar inte vara den bästa på banan så det gäller väl att ta i lite extra i kurvorna.
NASCAR brukar ju anklagas för att ta fram gulflaggan om det gått för länge sedan sist, så man kan slänga in lite reklam och få tätare fighting igen... Vet inte om det stämmer, men helt omöjligt är det nog inte.

#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Har de lika tätt mellan gulflaggorna i ALMS? Då hinner ju pace-car-föraren köra 500 miles på ett 12-timmars-race.
Såg nåt sammandrag av ett sånt race igår och det var ruggigt skön sång i en del bilar.

Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
I F1 har de iallafall lite sprutt på SC:n, brukar vara mindre än en minut långsammare än F1:orna och inte så väldigt mycket efter Porsche Super Cup-bilarna. Han satsar ganska hårt över kurbsen - pinsamt om han skulle köra av...

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
F1-live
<<   1, 2, 3   >>
5831 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande