Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-05-29 Ring Knutstorp PCS | 1, 2 >> 6664 besök totalt |
|
||||
Många kända och mindre kända ansikten här ifrån rejsa att prata med . Det var en perfekt avrostning för min del och jag är både förvånad och glad för att bilen höll ihop. Även jag har lite bilder från den ytterst trevliga PCS träffen på knutan idag.
Tack till alla som bidrog till en lyckad träff _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
||||
Ja satan va den gottade ur sig flammor samt ett mycket trevligt ljud
Mycket trevlig dag, gott väder o fina rejs fattades bara att inte jag va där med min egen Porsche o körde.......... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Råkade få med en bild på en konstig kille _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Thanks for all the pictures and thanks to all those who helped organising the day.
We really had a fantastic week-end. To bad Knutstorp is so far away from Stockholm I really like this track, very entertaining. Than damn silver GT2 was wayyyy to fast for me amazing machine and driver _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Va arg jag ser ut. |
||||
Det var väldigt trevligt att kika under skalet på dom.... så oblingit och bara funktion, och ändå så väldans snyggt! En 962:a är breeeeeed, motorn såg lite fånigt liten ut där mitt i bilen. Turbon sitter typ 35-40 cm vid sidan av motorn, avslutar med en kort rörstumpe ut bakom dörren. _________________ Pär Hylander |
||||
Jepp, har det inte ryktats om en porsche där man har optimerat väghållningen för de riktigt kurviga partierna? *duckar* |
||||
Björn avbröt körningen p.g.a. trasslande koppling. Och tur var väl det vör på hemväg från Knutan efter ca 3km lossade björns högra framhjul i 70km/h......
Skruven som håller fast bärarmen i fjäderbenet hade gängat ur sig och lossnat, Björn for som en hockepuck över på motsatt vägbana och hade turligt nog ingen mottrafik. Bromsspår med löst hjul.... Det var varmt, asfalten var mjuk och pontus som körde nerkabbat hörde inte sin mobiltelefon.... Mekgrejorna åkte fram och det lagades, oturligt nog hade inget gått sönder (mer än plastskärm och lack på fälginsida) utan allt gick att skruva ihop igen. Tur att det var rejäla uniballs överallt, med gummibussningar i topplagringen hade nog fjäderben och allt slitis loss. Kontenta, hellre en koppling åt skogen än en bil i skogen.... _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
nope ! You need to own a Porsche to become member of the club but if you have another car you want to use instead it's OK. In this case I guess Knutstorp was may be to far away to use the future racer P Car ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Nope detta är nog sveriges mest racepreppade 968:an. (sen skall vi bara få rätsida på den, så den går så snabbt också).... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Tack för hjälpen Chrille Men oturligt att det inte hände något var väl att ta i
Ja, detta var en "rälig" händelse som slutade bra! Pär: Nu är min bil ännu mer antibling!! /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Hmm, låter MISSTÄNKT likt det som hände brorsan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ...OCKSÅ efter att ha kört på Knutan Sammanträffande?? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Nog för att jag stavade illa, men inte så illa ' Jag har funderat lite på anledningen och kommit fram till följande. Nedre ledlagringen i bärarmen som skruven som gängat sig loss går igenom är av typen med smörjnippel. Denna har troligtvis aldrig smorts av ansvarig mekaniker varvid den börjat gå trögt. Detta innebär troligtvis att skruven vid viss belastning kommer gänga ur sig istället för att ledlagret roterar. Kobinationen vridnig av ratt/hjul i kombination med om hjulet är ytter eller innerhjul i kurvan har troligtvis bidragit till att den gängat ur sig åt ena hållet medan ledlagret roterat när belastningen gått ått andra hållet. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Eftersnack 2005-05-29 Ring Knutstorp PCS | 1, 2 >> 6664 besök totalt |