| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Passande lamelldiff till M3 E30
|
1354 besök totalt |
|
535:ans klump är tyvärr för stor, så nej.
Men får du tag i en från en 528 E28 tex så ska det gå att flytta över. Hoppas jag minns helt rätt nu...det finns för många olika klumpar. |
||
|
Har hört annorlunda, men kan ha fel. Det jag hörde var att innehållet i alla klumpar som är större än lilla diffen (E30/E21, m.fl.) ska passa. Dock inte husen som sådana, men dock innehållet. Men som sagt så kan det vara fel.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Detdär vågar jag inte säga emot...men vill minnas att Peder sa till mig att en gammal "stoooor 5-seriediff eller en från en M5:a" inte kunde användas på ngt sätt i en E30. Läs: Flytta över innehållet. |
||
När du skriver "mekas på en e30", hur menar du då? Man kan "meka på en Ford 9" oxå...
Vilken E28-klump menar du? Är det den lilla är den ju samma som den stora på E30...så skulle man kunna flytta direkt till E30-klumpen...vilket jag vet inte går... och är det den stora E28-klumpen är den väl samma som den på E34 M5...och vinsten är...ingen??? Varför låter jag så avig? Jo, för 99,99% av alla så är det enbart intressant med en lösning som är helt bolt on...och inte kräver svets osv. Kan inte ngn skriva en korrekt guide över vad som flyttas var så slipper vi alla dessa spekulationer. |
||
|
Den stora e28 klumpen kombinerat med m5 innehåll används "flitigt" i raktfram orienterade BMWs. Jag har inte sagt att det är bolt on. Bland annat så behöver man "nya" medbringare. Nån sorts vinst måste det finns med e28 klumpen eftersom den används.
"original är inte bra, allt går att modifiera..." _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
|
Ja vinsten måste ju vara att man får ett kraftigare innehåll iom M5-grejjerna.
Byta medbringare osv är ju en smal sak då detta går att plocka med på en bänk. Det avgörande för många tror jag är om hålen passar mot balken så man bara kan hänga dit den...ihopa med en ny bakkåpa. Men det är väl samma bultdelning där vad jag minns så... om du nu vet hur man gör kanske du kunde skriva ut hela receptet så vi kan lära oss ngt. Blir så fel annars. |
||
|
om man kikar på Limmet.se så figurerar det en E30 som används flitigt till dragracing.
Den är ombyggd för att husera den stora E28 klumpen(?) Tror det är den klumpen iaf. Stor ser den ut att vara iaf. Den här länken innehåller några bilder på en installation som ser ut att vara lite värre än "bolt-on". http://www.limmet.se/htm/galleri/lim _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Bra Anton!
Då är nästa fråga om dom har borrat nya hål tvärbalken? om inte öppnar ju sig marknaden ganska mkt...hitta diffbroms till en E30 är inte så enkelt alltid. Blir dock lite tungt men det får man leva med. Hmm, är kronhjul och pinjong i denna monsterstora klump så att man kan välja från den lite mindre E28-klumpen elelr stora E30 tros... Troligen inte. Kan bli svårt att hitta kul utväxlingar då...fast M5 har ju 3.90...vilke kunde duga för en del... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Passande lamelldiff till M3 E30
|
1354 besök totalt |