| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Vad har jag köpt för slicks?
|
1433 besök totalt |
|
Hej! Fick ett akut beroende av däck och så dök det upp en uppsättning slicks... "Yokohama CR-X CHL" i storleken 160/525-14 som fyller ut 6" breda orginalfälgar. Hur bra är dessa? Vet ej hur gamla de är... Fungerar väll i alla fall att köra lite på bana med? MVh Öberg _________________ Michael Öberg |
||
|
Det är nog så att de flesta arrangörer inte tillåter slicks såvida det inte är frågan om tävling.
Superstage har gått bra att köra med slicks, om det fortfarande är ok vet jag dock inte, men jag tror det. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Lämnade in däcken för balansering idag och däckmannen visste inte vilket däcktryck jag skulle ha.
När jag lämnade in dem var det <1bar och nu är det 1bar i ett däck och det är stenhårt. Vad skall däcktrycket vara? 0.8 ? Mvh Öberg _________________ Michael Öberg |
||
Jag har total nollkoll på vilka tryck man brukar ha när det gäller slicks. En gissning är att man ligger en bra bit under r-däckstryck iaf.
Får du inget tips så får du testa dig fram. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Däckshöjden 525 mm antyder att det är väldigt små däck. Jag är rädd för att de inte är avsedda för en så "stor" och tung bil som en 325 E30 (visst var det väl till den bilen det skulle vara?)
Vad har däcken använts till för bil tidigare? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
|
Mina dunlopslicks 205/620-17 (Hårda) skulle enl. någon snubbe på dunlops motorsportavdelning ligga runt 2bar varmtryck och sedan justeras in +-0,2bar ca beroende på hur balansen blev o lite sånt jox.. har för mig att jag körde runt 1.5 i kalltryck fram och 1.7 bak.. men det kollar/justerar man ju ändå alltid till varmtryckstryck efter första passet.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1433 besök totalt |